Gå til innhold

Å føde alene i gangen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette Norge?

Her må man føde alene i sykehusgangen fordi det ikke finnes nok jordmødre. Heia Norge!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må innrømme at jeg ikke er veldig overrasket - det er jo mange som må gå gjennom littavhvert "på gangen" allerede, så på et eller annet tidspunkt måtte det vel skje på føden også. Selv hang jeg meg litt opp i at hun de intervjuet sa "i sommer" da hun refererte til når dette hadde funnet sted og da er det vel enda verre med ferieavvikling og alt...

Skrevet

Synes det er hårreisende.

Ble nylig innlagt på gyn pga sterke smerter i livmoren. Dvs. kom inn der kl.1600. Legen kom kl.2300. Fikk ikke smertestillende da jeg ikke kunne få det før legen hadde undersøkt meg. I mitt tilfelle fikk jeg påvist en diger svulst (godartet) i livmoren. Noe som i og for seg er helt ufarlig.

Men, jeg var ikke den eneste som satt i gangen der og ventet i timesvis på legen. Satt 5 andre der som lå og okket seg i smerte. En hadde exu og satt i en stol der og blødde som en gal - gjennom buksen oppi stolen og vrei seg i smerte i timesvis. Flere spontanaborterte og måtte til utskrapning. Var helt tragisk. Så der satt vi uvitende. Lever babyen - lever babyen ikke. Osv.I hver vår stol i gangen....I smertehelvete.... I 7-8 timer....

Viste seg at det kun var 2 leger på KK. Som da skulle ta seg av de fødene - de som måtte ta keisersnitt - og utføre operasjoner på de som måtte på utskrapning og de som hadde exu....

Skrevet

Hadde det vært meg som hadde endt opp slik hadde det blitt fare på ferde. Jeg fikk panikk under begge fødslene mine og uten oppsyn og en del sterke armer hadde jeg blitt farlig for meg selv og barnet. Tenker ikke klart når det står på.

Så kommer til å fortsette å føde på små sykehus (les Voss) hvor de har tid til å ta seg av de fødende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...