saltogpepper Skrevet 23. september 2008 #1 Skrevet 23. september 2008 Jeg ern nå i uke 29 (her på bim , uke 30) - synes livet i magen har dabbet av litt i det siste. Hjelp! Bøker o.l er ikke til stor hjelp - der står det bare "man skal kjenne liv hver dag" - og det gjør jeg - flere ganger daglig. Men før var babyen der inne vilter og turnet rundt ganske mye - nå er alt litt slappere. Er litt nervøs og tenker på alt det "gale" jeg kanskje kan ha gjort - for eksempel malte jeg et rom (med vannbasert maling) på lørdag og sjauet mye hele dagen hjemme - ble vekldig veldig sliten ! Og jeg bøyde og krøket meg med veldig mye - det kan vel ikke skade babyen? Man skal da tåle å være litt utslitt en dag? Og å bøye seg på alle mulige måter må vel være greit? Eller er det bare at babyen har fått mindre plass å bevege seg på og derfor er roligere? Eller at den blir roligere mens den vokser? Noen med samme erfaring? HJelp...
Mamman_til_Adine <3 Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 Heisann. Sjønner bekymringen din. For ikke lenge siden var jeg på føden pga for lite liv. I uke 34. Det er helt normalt at babyen blir roligere til større den blir, det kan også være at den har "snudd" seg innover, og sparker slik at du ikke kjenner det. Om du kjenner spark hver dag, tror det er 5-10 spark på 30 minutter en gang iløpet av dagen (dette må er jeg ikke 100% sikker på), så trenger du ikke å bekymre deg. Alt er for som oftest bra, MEN om du er bekymret, så tar de deg gjerne imot på fødeavd. for en liten sjekk. Bedre det enn å være bekymret. Jeg malte rommet mitt selv jeg også her for ikke så lenge siden, tror ikke det har skadet deg eller barnet noe Bøye og tøye seg så man blir klar skal ikke være negativt, men det kan jo bli veldig ubehagelig for oss med store mager da:) Hehe.
saltogpepper Skrevet 23. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2008 Hei Takk for beroligende svar. I stad prøvde jeg bevisst å kjenne etter da det kom en liten bevegelse og da jeg satt stille og kjente kom det ti bevegelser på ca et kvarter. Og det beveger seg flere ganger daglig på den måten, så jeg har bestemt meg for å ikke bli bekymret sånn helt enda. Men kjenner jeg at det blir roligere der inne enn det er nå kommer jeg nok til å kontakte føden - er altfor redd for å virke hysterisk, men som du sier er de vel bare glade for å kunne få sjekket slikt . Takk for beroligelse mht maling og bøy/tøy. Usj jeg må bnok bare venne meg til at jeg bekymrer meg mer enn jeg egentlig liker, hehe. Det fortsetter vel kanskje resten av livet nå det da...
Mamman_til_Adine <3 Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Hehe, ja. Husk at nå har du den inne i magen din. Å er kjempe bekymret, men vi blir nok enda mer bekymret da den er utvendig. Da er det mye å ha kontroll på da. Men husk at du er ikke hysterisk om du ringer føden. Du er ei mamma, som er redd for babyen sin. Og det viser bare at du er engstelig. Snakket med jordmor om bevegelse idag, hun sa at du skal sitte, med føttern opp, og drikk saft mens du skubber og trykker på magen, slik skal du holde på i 15-20 minutter. Kjenner du ikke noe da, så kan du vurdere å ringe føden:-) Alt er bra med de små regner jeg med, de liker bare å skremme oss litt. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå