Girlygirl83 Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Åh, blir så oppgitt. Sendte inn søknad om foreldrepenger for en 3 ukers tid siden. idag fikk jeg brev om at de måtte ha dette Innteks og skatteopplysnings skjemaet fra arbeidsgiver. Og da blir jeg så sur, for de har allerede fått det! Jeg har jo vært sykemeldt i mange måneder nå, så de har jo alle inntektsopplysninger inne, skulle man tro? ? Jeg skrev det til og med i søknaden, at de hadde fått dette skjemaet tidligere. Hvorfor må det være så vanskelig? Og nederst i brevet stod det at forventet behandlingstid var 3 mnd!!! Tar det virkelig så lang tid? Blir jo gående uten penger i en 2 mnd jeg da.
Herkules Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 He he Det er vistnok et litt annet skjema selv om de ber om det samme.(Jeg har spurt nav) Jeg lurer litt på om nav forespør arbeidgiver, eller om de bare går å venter på det skjemaet for min arbeidsgiver går å venter på henvendelse fra nav SUKK!
Endelig-mamma Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Arbeidsgiver må få skjemaet fra NAV (de må altså be om skjema) fylle det ut og sende det inn.. NAV sender ingenting til arb.giver, dette må de skaffe til veie selv.. eventuelt så kan du gjøre det selv.. hente skjema og levere til arbeidsgiver
my babyboy - Har født!!! :) Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 skjønner hva du mener, fikk samme svar jeg og. og skjemaet de mangler er helt likt, bare at arbeidgiver må krysse av for svangerskapspenger istedenfor sykepenger som de allerede har gjort om du har vært sykemeldt en stund :-/
Girlygirl83 Skrevet 22. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. september 2008 Ja, nå leste jeg på sidene deres. Er jo samme skjema, men de må altså ha d på nytt om arbeidsgiver skal gå direkte fra sykepenger til foreldepenger. Men det er så unødvendig. Det er jo ikke noe nytt som har skjedd på min inntektsfront? Urk..... Håper virkelig ikke det er 3 mnders behandlingstid, da får mastercardet bein å gå på fremover:/
Girlygirl83 Skrevet 22. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2008 Mente selfølgelig arbeidstaker, og ikke arbeidsgiver! Skjemaet ligger forøvrig på nettsidene til NAV, så de kan vel bare printe det ut der vel? Ikke noe jeg må gi til dem regner jeg med..
LadyBlackJack Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 er i nøyaktig samme situasjon som deg,utrolig frustrerende! Må vel skaffe meg et mastercard jeg da... hehe
Mamman til Alida J. Skrevet 22. september 2008 #8 Skrevet 22. september 2008 hehehe....jeg holder på å gå igjennom AKKURAT det samme som deg nå. Leverte søknad for 4uker siden å så manglet de plutselig skatte/inntekts opplysningene. Jeg har de siste dagene hatt kontakt med Navn forvaltning som har søknaden min for å få fortgang i det hele. Jeg trenger sårt penger liksom!! Kontakt Nav Forvaltning direkte så hjelper det på litt.
jinte1983 Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 Jeg var og besøkte NAV i går, for å få dem til å lese gjennom søknaden min, og får å høre hva de egentlig trengte... Søknaden var grei... De skulle ha bekreftelse på terminen min.... Jeg lurte på om de måtte ha nytt skatt/inntektsskjema (jeg går sykmeldt), hun mente jeg ikke trengte det og ringte en annen for å dobbeltsjekke. Svaret mitt var at de ikke trengte nytt så lenge arbeidsgivern min ikke forskutterer pengene mine, men jeg får dem direkte fra NAV... Jeg hadde også med lønnsslipper fra faren, men fikk beskjed om at jeg ikke skulle levere noe på han før tiden var inne for at han skulle ut i permisjon... Jeg spurte og gravde om alt mulig, og gikk gjennom punkt for punkt (sa at grunnen var tidligere mindre bra erfaringer med dem), så om de kommer senere og sier at noe mangler kommer jeg til å klikke Det jeg leverte var altså: søknaden og bekreftelse på terminen min....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå