Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 For de som ikke vet hva som feiler meg så er det slik at jeg som 18 åring fant ut at jeg var på vei inn i overgangsalderen (er 22 år nå). Og her kommer tallene. 1 av 100 kommer i for tidlig overgangsalder ved 40-års alderen 1 av 1000 kommer i for tidlig overgangsalder ved 30-års alderen Å SÅ HAR DU MEG: 1 av 10 000 kommer i for tidlig overgangsalder ved 20-års alderen. SNAKK OM MAKS UFLAKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Leste videre at de ikke har funne ut en klar årsak til hvorfor men at det er er en del ting som viser seg å kan gå igjen: -genetikk -autoimunn forsvar -genfeil -eller rett og slett misdannelse i fosterlivet -osv.......
♥ Bea savner nurket i magen♥ Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Nei og nei... Snakk om uflaks ja, 1/ 10.000! Har du tatt genprøver da? Hos oss skulle de bare sjekke om sambo hadde genfeil siden det først var dårlig sædkvalitet som gjorde at vi ikke kunne bli gravide, men så fant de ut at de likså godt kunne ta en prøve av meg også. Nesten 10 uker etter fikk jeg telefon fra en genlege som fortalte meg at jeg har en genfeil. denne feilen kan da gi barnet vårt diverse blodsykdommer eller misdannelser. Ikke særlig hyggelig å få høre slikt per telefon! Hvordan er det da med deg, får du hverken eggløsning eller menstruasjon da?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 23. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2008 Jeg har ikke tatt noe gentest nei. Det er til nå ibge som har villet funne ut hva det er som gjør det, mennå venter jeg på henvisning til endokrinolog. Synes dette er helt merkelig. På min mors side har alle kommt i overgangsalderen i begynnelsen av 40-årene, så tviler litt på at dette er arvelig på en måte. I mitt hode tror jeg nesten det er en misdannelse. jeg har ikke peiling. Men jeg har vertfall vert maks uflaks. Å nå forstår jeg hvorfor jeg enda ikke har funne ett eneste menneske på min alder som lider av det samme
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 24. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2008 annet en lite EL-slim og mye håravfall, så har jeg ingen symptomer enda
Dublin Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Men hvordan har de da kommet frem til diagnosen? Høres jo litt rart ut for du har fortsatt eggløsning regner jeg med siden du skrev lite eggløsningsslim?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 24. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. september 2008 jeg er i det de kaller submenopausal (eller noe sånnt). Det vil si at jeg er i begynnende overgangsalder, men man mister ikek eggløsningen før man inntrer overgangsalderen. Vanligvis kommer man i denne submenopausale perioden rundt 40 årsalderen, mens jeg kom i den rundt 18 års alderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå