Gå til innhold

Hodet festet/langt nede = snart fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 36+0 i dag, og var på kontroll hos JM. Hun ble litt overrasket over at hodet var godt festet og satt langt nede i bekkenet. Jeg vet jo at dette ikke trenger å bety noe ift. når man føder, men er det noen som har egne erfaringer å dele her? Er annengangs, fødte forrige for tre år siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått sånn i snart en måned jeg, og viser ingen tegn til å skulle føde. Men så er jeg førstegangs også.

Flergangsfødende opplever sjeldnere at hodet fester seg. Jeg tror at det kanskje er fordi bekkenet er "brukt" fra før, og ikke like trangt eller noe slikt?

Men iallefall, jeg har gått slik lenge uten at det har betydd noe i forhold til fødsel.

Skrevet

Har desverre ikke erfaring, men lurer vel egentlig på d samme som deg da:)

Magen min er sunket såååå langt ned at jeg føler den slepes i gulvet snart=p hodet var normalt festet da jeg var på kontroll sist( da jg var 37+1)..men ikke noe utenom d vanlige, og uken før d var hodet bare nesten festet liksm.. men føler d nermer seg fødsel nå ass. . . har hatt murringer og menssmerter 3 dag og natt på rad nå, begynt i d svake og blitt sterke for hver dag... håper d skjer no snart;)

Skrevet

Hodet festet seg på meg i ca 29 med forrigemann. Magen sank et par uker etterpå. Deler av slimproppen gikk en mnd før termin...

Fødte 19 dager på overtid... Blæ....

Ble ekstra lang ventetid siden flere av jordmødrene sa jeg måtte belage meg på å føde 2-3 uker før tiden.

Så det er min erfaring. Var forresten førstegangs.

Skrevet

Det trenger ikke å bety det, da jeg skulle ha nummer to, gikk hun ned med hodet omkring uke 31/32...og da fikk jeg beskjed om at det KUNNE bety tidligere fødsel, og det var fryktet fra jordmor også. Hun lå sånn at vi kunne "kjenne" nakken" like over skambeinet mitt..hehe( ble litt detaljert der her) men der lå hun helt til termindagen, så kom hun ut. Det som kan være fordelen er at mye er unnagjort når de har brukt tid på å bane seg ned i fødselskanalen, hadde en veldig fin fødsel med henne.

Skrevet

Legen sa til meg 34+4 at hodet var festet (er 3. gangs fødende), noe jordmor konstanterte 36+4. I tillegg, hadde magen sunket ned. I går, 37+4, var ikke hodet festet lenger, og barnet hadde flyttet oppover og magen hadde ikke samme formen som den hadde etter at den sank.

Så i mitt tilfelle, er jeg redd for at festing av hodet var bare for å lure meg litt og få meg til å tro at noe kunne skje snart. (Har født prematur begge de andre gangene og nesten forventet det skulle skje igjen denne gangen.) Men nei, tror ungen holder seg der inne en stund til. Ble litt skuffet, jeg, etter time hos jordmor i går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...