SannaMor Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Hei, vet det er mange tråder om UVI, og jeg har lest igjennom en del, men undrer: Har i over en uke følt et visst ubehag i eggstokk-området... uten at jeg vet helt hvordan anatomien er, så føles det altså ut som om det svir i egg-lederene. Eller iallefall i det området.... I dag ble det ganske intenst når jeg satt på jobb, og jeg synes jeg må tisse mye mer enn før. Men det svir ikke når jeg tisser sånn som det gjorde en gang jeg fikk UVI før jeg ble gravid. I hele dag har jeg også hatt merkelige kramper nederst i magen, mens magen blir stenhard, tipper det er sånn kynnere føles. Dro til legen, men urinprøven var visst ren. Men blodprøven viste at kroppen nok bekjemper en form for infeksjon (sterkt høyde verdier av hvite blodlegemer eller noe). Men fikk beskjed om å komme tilbake om to dager hvis ting ikke hadde bedret seg (drikke masse juice og vann etcetc). Er ikke helt lykkelig med det svaret.... Føler meg liksom litt sikker på at det er UVI... hva ellers? Voldsomt ubehagelig er det. Burde jeg gå til en anna lege imorgen eller skader det ikke å vente å se? Vet at UVI ikke er het heldig i svangerskapet, men vet ikke helt HVOR uheldig. Er i uke 29. Noen som har giddet å lese så langt (hehe) og har noe synspunkt?
Herkules Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Legen min saat om jeg kom til legekontoret med UVI plager, men uten utslag på L i urinen så skulle prøven likevel dyrkes. jeg vet også at han behandler uvi basert på symptomer Du fikk jo beskjed om å komme tilbake etter 2 dager, men nå har det sikkert gått en dag og om du virkelig ikke kjenner noe bedring så ta kontakt i morgen. Hør om de har dyrket urinprøven (det tar jo litt tid i motsetning til den stripsen) En dag til eller fra med uvi er vel ikke så farlig. Jeg tror at et problem er at flere kan gå uten symptomer men med uvi. Det er uheldig da det kan fortsette til nyrene tror jeg det var:)
piami Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Jeg tror nok at du trygt kan følge legens anbefaling. Det ble sikkert sendt inn urinprøve til dyrkning? Og om to dager vil han ta ny prøve og antall hvite blodlegemer stiger raskt hvis det er en infeksjon. Han kan dermed behandle deg adekvat med større sikkerhet. Ikke alltid man trenger behandle UVI med antibiotika. Ikke bra med for mye av det heller når man er gravid. Hans råd om å drikke mye er faktisk kjempe viktig- Appelsinjuoce, vann , tranebærsaft eller kapsler. Dette for å få skylt godt gjennom urinsytemet. Ikke drikk så mye søtt men surt.
SannaMor Skrevet 23. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2008 Takk for svar!! Ringte ned idag og sa jeg fortsatt hadde veldig vondt og at jeg hadde tatt en prøve av morgenurinen. De lovte å dyrke den, samtidig med at jeg skulle få antibiotika just in case. Var en annen lege på vakt... Hater å gå på antibiotika, og fikk Selexid som jeg har hørt så mange her blir dårlige av, men bedre enn smertene og kynnerene......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå