Gå til innhold

Vil dere som har Odenwälder-pose se hit er dere snille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har både Odenwälder lammy og holly, men har så langt ikke sett behovet for å vaske dem. (Holly-posen er beige utenpå og naturfarget inni. Den er fylt av dun.)

Men nå er holly-posen blitt litt flekkete, så jeg skal til å sette på vaskemaskinen. Men så ble jeg litt i tvil. Det står at den skal vaskes på 60 grader og tørketrumles. Synes det høres ut som litt høy temp, men greit nok da jeg antar at dette er for å binde fargen.

MEN, så lurer jeg på hva slags vaskemiddel jeg skal bruke? Jeg har Milo, Blenda Sensitive osv. i skapet. Er det noe som er bedre enn noe annet til dette formålet? Skal jeg f.eks. bruke milo tøymykner etterpå også, eller skal man ikke bruke noen form for tøymykner?

Andre vasketips? Har ikke lyst til å ende opp med en skjoldete eller illeluktende vognpose... Alle gode råd tas i mot med stor takk! :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed når vi kjøpte vår at det var viktig at den ble vasket på 60 pga farge.

Også sa de at det var lurt å bruke tennisball sammen med posen i tørketrommelen, (husker ikke helt hvorfor, men har også hørt det når man skal tørke dunjakker og son)

Ville brukt milo.

Det tar vist en evighet å tørke den, mange runder i tørketrommelen.

(tror hun Snakka om 10-15 timer inn og ut av tørketrommelen)

Hvis den bare er litt flekkete hadde jeg prøvd å fjerne de med en fuktig klut først. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...