Staark Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Jeg lurer på hvilke linser man bruker for å få svart/kvitt og litt farge på bildene? Har sett at noen har fått dette til uten å redigere bildet etterpå. Evt hvilke linse er best for å få fine portrettbilder? en makrolinse? Jeg har et canon eos 400d...
Gjest Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Mannen min mener det er et sephia-filter som lager sånne bilder, men poengterer at han ikke er helt sikker. Zigma makro linse 60 kan være bra til portrett.
Staark Skrevet 22. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2008 ok, takk! Var macro 60-70 jeg kikket på
Rebekka og tre vidundere Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Du kan jo stille inn kameraet på sort/hvitt. Det gjør jeg av og til.
AlDeloner Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 I ditt kamra kan du åpne bruksanvisning så blire det forklart dette med zepia, og short hvitt dette er instilinger bare. Zephia filter er det garantert ikke på et digital kamra da dette ordner man ved bestiling av vanlig farge bilder. Så til linse valg. Det er kommet en helt ny Sigma 50 mm som er 80 mm på gammal film måte å regne på. Dette har også F1.4 som betyr meget lysterkt objektiv. Kommer selv til å brukke dette på min Nikon som blir byttet til en Fuji straks. Cano moddelen er vi utsolgt og må vente på ny fra Japan. Nettside som du kan finne mere info om oss og ting og tank og objektiv skoler og slikt er. www.fotobutikk.com
Staark Skrevet 22. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2008 Hvordan få til sort/hvitt kan jeg, men ikke hvordan jeg får til sort/hvitt/grønt. Skal finne bruksanvisningen og lese litt... Skal sjekke ut den linsen også! Takk for forslag!
AlDeloner Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1010717&hl= her er det link til denne linsa og diskusjons forum. Absoulut å anbefale seg å lære av en del brukere på dette forumet.
najs Skrevet 22. september 2008 #8 Skrevet 22. september 2008 Å få sort/hvitt bilder og virkelig når du ønsker å spare en farge, så må du jobbe med dette i et bildebehandlingsprogram. Selv om det skulle funnets et objektiv til dette så ville det sannsynligvis ikke sett bra ut. 50 mm fast er et supert portrettobjektiv, og verdt å bruke penger på.
najs Skrevet 22. september 2008 #9 Skrevet 22. september 2008 AIDeloner: Er det din side? Ikke for å virke kjip men den første bilden man møtes av ser ganske så ille ut. Uskarp! Det får ikke meg til å ønske å bruke dere:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå