Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Vi har ikke så utrolig masse penger og vil prøve og få det til på ca 30.000 kr ( det får vi av mamma og pappa). Er det mulig??? Noen her som har erfaringer med et ikke alltfor kostbart brullup?? Har i så fall tenkt å kjøpe brullupskjole og frisør, sminke og det selv.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #2 Skrevet 23. september 2008 kommer litt ann på hva dere vil spise og hvor mange gjester dere vil ha. vi skal ha 40stk til koldtbord som vi lager selv med hjelp av familien,pluss 60-70 til kake og fest.vi skal ha fri bar,det trenger dere jo egentlig ikke da,men vi ville det. jeg låner kjolen som ei i familien giftet seg i nå i sommer,kjøper en fin vanlig dress til samboer,leier klær til ungene eller kjøpe billige dresser. familien lager kaker. leide billig lokalet,å pynte der er ikke dyrt hvis man bruker hodet. jeg skal ha kubbelys på bordet,og tynne lave vaser med kun plass til en rose oppi. lagd innvitasjoner selv med matriale kjøpt på nille,men man kan bestille til billig penge med bilde på fra diverse steder på nettet. vi har ikke tenkt å bruke mere enn 45tusen. vi sparer der vi kan spare. vi skal gifte oss om ett år og har derfror litt tid å spare på eller kjøpe inn endel lenge føer bryllupet. hadde vi ikke gjort det på den måten så hadde vi ikke hatt råd..
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 Vi klarte oss på 30000 kroner.12 000 av dette gikk ut i leie av klær.Kjøper du brukt kjole, eventuelt får sydd av feks Torunns drømmekjoler, så sparer du en del utgifter bare på det! Vi var så heldige at vi har en kokk i familien, som kjøpte maten billig og ordnet gratis! Tenk litt anderledes, så finner du ut at det er fullt mulig!!
mto2 Skrevet 23. september 2008 #4 Skrevet 23. september 2008 Vi løyste dette med å ønske oss pengar i gåve. Fekk nesten like mykje i gåve som bryllupet kosta, og vi hadde bryllupet på hotell, så ikkje den billigaste løysinga. Endte opp med å betale ca 1500,- per gjest (hadde ikkje fri bar,men spanderte drikke til maten pluss litt til).
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Et drømmebryllup koster penger, sad but true. Jo "finere" du vil ha det, jo mer koster det. Bestem deg for hva du vil prioritere, hvor du vil legge mest penger. En under her har feks valgt å bruke over 1/3 av budsjettet på å leie klær, og det er jo prioriteringer man bare må gjøre.. Vil du legge mest penger i dere selv? Dyre klær, frisør og make-up? Vil du legge mest penger i en god middag? Drikke til alle gjestene? Bruk de kontaktene du har. Har du feks en venninne som er opptatt av hår og sminke? Kanskje hun kan ordne deg. Kjenner du noen som spiller musikk? Kanskje den/de vil stille opp for deg på den store dagen. Kjøp klærne billig, feks på nett eller brukt.. Dropp 3-retters middag og ha et koldtbord, tapasbuffet, eller kanskje grillmat...? Be gjestene ta med drikke til festen selv... Ønsk dere bidrag til bryllupsfesten i gave, vin fra en, øl fra en annen osv. Her var noen små tips.. Ellers kan dere droppe den store bryllupsfesten, og heller dra på en reise... Og forresten så heter det BRYLLUP, og ikke brullup
Anonym bruker Skrevet 23. september 2008 #6 Skrevet 23. september 2008 Er det ikke kjipt...Vi "får ikke" stikke av og gifte oss, for ingen, absolutt ingen av våre venner eller familie har gjort det...Alle har hatt store bryllup med vielse, middag og fest og alle med alt gratis for gjestene....Hvordan de har hatt råd til det vet jeg ikke, noen har jo "giftet" seg til rikdom da, noen har jobbet hele livet (altså ikke kastet bort noe på studier) noen har hatt spandable foreldre osv... VI har ikke råd til et slikt bryllup nå, men ønsker å gifte oss, men "tør" ikke...I og med at vi har vært sammen i 10 år og to barn så er ikke behovet for å gifte seg så stort, vi kan godt la være (noe som virker som et bedrre alternativ for mange),- og vi blir nok evig samboere for jeg føler meg uansett snart for gammel til å stå "young, blushing bride"..;o)
Pirkeanonym Skrevet 23. september 2008 #7 Skrevet 23. september 2008 Jeg forstår deg godt. Jeg har det på samme måte med min familie. Men noen smarte sa til meg at bryllupet skal være for deg og din mann, ikke for alle andre. Det er DERES dag, ikke alle andre sin dag. Selv vil jeg ikke gifte meg, men jeg vil veldig gjerne VÆRE gift. Derfor blir det bare kaffe og kaker etter en enkel vielse på Tinghuset. Dette er sikker til stor irritasjon for familie og venner. Men det orker jeg ikke å bry meg med!!! Så vi betaler for klærne, hår,bukett, bordpynt og fotograf. Jeg gidder ikke å spare i en evighet for at familien skal få det bryllupet som DE ønsker. Det er egentlig veldig egoistisk av dem å ikke ønske at vi skal gjøre hva vi vil på vår dag. Det er ikke vi som er egoistiske, som mange har hevdet overfor oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå