Gå til innhold

Frøkna borrer seg nedover

Anbefalte innlegg

Skrevet

trur eg...

Er så slitsomt, for de siste dagene har hun begynt med noe nytt når jeg sitter eller står. Kjennes ut som hun borrer hodet sitt nedover, kanskje hun prøver å komme seg ut på egenhånd ;) Magen blir ikke hard da, så da er det vel verken kynnere eller maserier... Litt tidlig for maserier og vel? 1 mnd til termin i dag. Behagelig er det hvertfall ikke, stikker til, nesten sviing. Egentlig umulig å beskrive. Men det er hvertfall sånne tak at jeg bare stopper helt opp. Gir seg med en gang jeg legger meg ned da.

Noen andre som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp har det akkurat slik du beskriver. Sitter faktisk å kjenner på det her jeg sitter for øyeblikket...... som om han graver seg nedover, sviing som du sier... nesten litt småbekymret at det det er noe på gang vetu, for jeg har regelmessige kynnere i tillegg.... men er nok kun modning :-)

Har 1 mnd. igjen til termin jeg også, begynner på uke 37 i morgen ifølge BIM (36 fullgåtte)....

Skrevet

jeg har det akkurat likens........er litt ekkelt.......og jeg har også masse kynnere i tillegg.......jeg har 6 uker igjen.. lurer fælt på hva den lille babyen min driver på med der inne.....kan det være at den driver å fester seg???min siste festa seg aldri, så jeg kan ikke sammenligne heller

Skrevet

Ja kanskje det er hodet som fester seg???..... skal til jordmor i morgen, blir spennende :-)

Uansett merkelig følelse. Har ikke hatt dette i mine 2 forrige svangerskap. Hadde mye kynnere å sånn, men ikke dette ekstreme nedpresset og ilingen..... føles jo som om han er rett ved åpningen & på vei ut :-/

Skrevet

jeg er også 3gangs fødende, og hadde det heller ikke slik med mine 2 første.....men det er som du sier, skikkelig nedpress, og ilinger,romsterer fælt nedi der, og attpå til i haug og dunger med kynnere.....det føles faktisk ut som babyen er på vei ut til tider ja......off, skal ikke til jordmor på lenge.......men om du finner ut av dette i morra hos jordmor, kan du ikke skrive slik at jeg får høre hva hun mener?????+jeg er litt nyskjerrig på dette....)

Skrevet

Ja, du må virkelig fortelle hva JM sier om dette! Jeg var hos JM på fredag, og da glemte jeg hele greia, for det har ikke vært såå mye av det før. Men i helgen og i dag har det vært helt vanvittig! Satt i sofaen nå, men måtte bare innta horisontalen. Gjør vondt helt baki korsryggen jo...

Blir spennende å høre hva du får vite :)

Skrevet

Jepp, skal oppdatere dere i morgen jeg :-) Skal dit kl. 11.00!!!!

Greit å vite om det er normalt liksom.... har en følelse på at det er modning, men det er denne romsteringa, som om han ikke finner helt roen på en måte, styrer veeeeeeldig på der nede :-)

Skrevet

Ja, skjønner hva du snakker om! Kjennes nesten ut som hun skal dytte seg ut selv. Noen ganger sprenger det til i bekkenet, kjennes ut som hun er langt ned i skjeden. Hodet ligger langt ned også da ifølge jordmor.

Skrevet

Og som om ikke det var nok....... nå har lillegutt fått hikka også, veldig ubehagelig å ha hikka i rumpa liksom :-/ (*haha*)

Skrevet

Hihi, hun her hikker også rett som det er! Rett i rumpa på meg også ;) Ikke spes behagelig, men definitivt bedre enn denne borringa...

Mi har forresten ikke festa seg (ikke på fredag hvertfall) og tror ikke hun ligger spes langt ned heller...

Skrevet

Veldig spent på hva JM sa, lucky høygravid...

Hittil i dag har det faktisk ikke vært så mye borring her. Til gjengjeld sparker hun i ribbeinet da. Men men, er jo koselig å kjenne så mye til henne også da :)

Skrevet

Hei jenter :-)

Hehe, ja er det ikke merkelig, ingen "borring" hos mg heller i dag, men dette kommer vel & merke for d meste om kveldene hos mg....

Jo nå skal dere høre. Jordmor sa at dette mest sannsynlg er en del av modningsprosessen, ikke noe farlig i alle fall.... at det var normalt.... jeg la meg på undersøkelsesbenken og det første hun sa var "oj så magen din har sunket og hvor langt nede han ligger".... jeg sa meg enig for jeg kjenner jo at han ligger temmelig langt nede i bekkenet :-) Godt å få det avklart liksom :-) Så sa hun at hodet var festet og virket faktisk litt overrasket over det..... (kanskje det er fordi jeg er flergangsfødende?)....

Også nevnte jeg alle kynnerne, nedpresset osv.... og hun tilbøy sg å sjekke nedentil... der konstanterte hun at jeg var moden med 1 cm åpning... ble litt paff da, selv om jeg faktisk var forberedt også da jeg hadde mine mistanker... har jo hatt sykt mye kynnere og nedpress i det siste.... men hun gjentok flere ganger at jeg ikke måtte ha for store forhåpninger om å føde før tiden for det var mange som gikk med åpning lenge før de fødet, også til termin & over termindato..... og det vet jeg med tanke på nr. 2 hos mg... da fikk jeg også beskjed om at jeg var moden tidelig & at jeg mest sannsynlig kom til å føde før termin, men den gang ei, gikk 8 dager over... & det var pyton altså, gikk liksom å ventet lenge før.....

Så jeg tar dette som et godt utgangspunkt for at jeg kan få en gunstigere og finere fødsel & hvis jeg føder før tiden så er jo det en bonus i seg selv :-) 4 uker igjen til termin i dag :-)

Hva med dere jenter?.... det nærmer sg jo uansett for oss :-) Spennende tid vi har i møte, gleder mg :-)

Dette ble langt visst :-) Ble litt ivrig, hehe :-)

Klem fra

Skrevet

Ja, er stort sett på kveldene denne "borringa" er verst hos meg også. Da er det bare å legge seg rett ut på sofaen. I går var det en god del på dagtid også Men da var jeg jo på jobb og sto/satt i 8 timer, så det kan jo ha noe med saken å gjøre.

Oi, så moro at det kan være et tegn på modning. Vesla her hadde jo ikke festet seg på fredag og JM kommenterte heller ikke om hun lå spesielt langt nede, så jeg vet ikke helt jeg. Hun er jo en del oppi ribbeina mine, men ellers så kjenner jeg ikke såå mye til henne oppe. Har også 4 uker igjen til termin i dag, så kanskje jeg kan ha håp om å unngå overtid da hvertfall.

Spennende tid i møte, ja det skal være sikkert :) En knapp uke til jeg går ut i permisjon, og har litt blandede følelser for det. Skal bli deilig å ha fri og få slappet av og samtidig rart å ikke ha noe å gå til. Men gleder meg uendelig mye til den dagen vi sitter med snuppa i armene. Da blir det ihvertfall nok å henge fingrene i tenker jeg!! Å, skal bli så kos :D

Skrevet

Eg og har en liten frøken som virker som hun tar sparktak nedover.. så av og til er eg redd for at eg skal tisse på meg om eg ikke forter meg på do.. hehe...

eg er i uke 33 så er jo en stund til hun skal ut enda.. men eg bare venter på at neste gang hun gjør det så kommer hun til å presse ut forstervannet.. hehe..

Hun vil vel ut å se denne verden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...