gerd Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Er det noen av dere her som har ønsket KS men ikke fått det? Hørt om noen? Hvilket sykehus i så fall?
Ragdoll Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Om det skulle skje at barnet ligger i seteleie, kan man da velge KS hvis man ønsker altså? Trodde det var så strengt, og at man MÅTTE føde vaginalt uansett med mindre det var fare for noe?
gerd Skrevet 22. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2008 Jeg bare lurer for jeg ser såå mange som skriver at de får velge så da lurer jeg på om noen ikke får velge...
MammaentilBastimusventerentil! Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 jeg skal ikke være skråsikker altså,men har da hørt at man kan velge. Kan du ikke høre med lege/jordor/sykehus der hvor du bor da? Jeg hadde mitt forrige barn i seteleie og de tok røntgen av bekkenet mitt da jeg kom inn etter at vannet gikk. Bekkenet mitt var altfor lite så jeg fikk ikke bestemme en gang- det ble ks. Lykke til uansett hva det blir....
☆twinkle twinkle Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 jeg spurte min jordmor og hun sa at jeg fikk velge
Fire småtroll Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 På sykehuset her får man velge. De måler bekkenet og størrelsen på ungen, er bekkenet stort nok og ungen under 4 kilo anbefaler de gjerne vaginal fødsel, men tvinger deg ikke til det om du ikke vil ta sjansen på det selv... Er bekkenet smalt eller ungen over 4 kilo får man ikke lov å føde vaginalt ved setefødsel. Trodde dette var det samme overalt jeg, men kan selvfølgelig ikke garantere det. Men vet med sikkerhet at det er sånn det fungerer på sykehuset her.
gerd Skrevet 22. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. september 2008 Jeg tror det er variasjoner ute og går skjønner dere... Der jeg jobber vet jeg at jeg får KS, men vil ikke være pasient på arbeidsplassen min - og jeg er usikker på rutinene på nabosykehusene....
leela Skrevet 23. september 2008 #8 Skrevet 23. september 2008 Her kan man velge, men de anbefaler vaginal fødsel, særlig om du har født før. Har du hatt keisersnitt tidligere, derimot (som meg) og venter setebarn (igjen), får du omtrent ikke lov til å føde vaginalt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå