mammatrollet + spire i magen Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 lenge siden jeg har skrevet nynorsk, ja
Gjest Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Det tror jeg dessverre ikke finnes. Hadde det vært det, ville jeg antakeligvis visst det. (er norsklærer)
skorpionfruen Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Tenkte det samme mmammmmma, nynorsk er også norsk, men skjønner hva du mener da. Bokmål til nynorsk. Det var en side en gang, men vet at den var fryktelig dårlig. Kom sinnsykt mye feil ut av den, tror den ble fjernet.
Odine! Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Hvis du skal få det bra til, er det ikke så lurt å skrive bokmål og oversette. Skriv først på nynorsk slik du tror det er, og så går du over og retter de ordene du er i tvil om.
gerd Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 enig. Bare husk de grunnleggende reglene så er det nok ikke så vanskelig. Og husk - det heter ikke norsk og nynorsk!!!
Gjest Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Jeg skrev på bokmål og oversatte et og et ord med ordbok, og det gikk faktisk over all forventning. Tror jeg fikk en eneste skrivefeil på nesten 2 dataskrevne sider. =)
Gjest Skrevet 22. september 2008 #8 Skrevet 22. september 2008 En ting til - sjekk verbbøyingene dine nøye, samt pronomen, der gjør folk mye feil.
Gjest -<<- Skrevet 22. september 2008 #9 Skrevet 22. september 2008 Det finnes ingen nettsider/automatiske oversettere som gjør noe annet enn å gjøre en tekst noenlunde forståelig på et annet språk. Korrekt vil den ikke bli med mindre du bruker en menneskelig oversetter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå