Gå til innhold

jeg løfter mye i jobben..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor "farlig" er det egentlig..? jobben min krever mange tungt løft hver dag.

men har jo nettopp funnet ut at jeg er gravid og vil jo ikke si det til jobben før jeg er 12 uker på vei å alt er mere sikkert.

Hva tror dere?

Jeg vet jo man ikke bør løfte tungt ,men når gjelder det fra liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lemper fra paller og bærer tungt hele tiden. Jeg har mistet før og er livredd for mere krøll, derfor ble det sjefen min som ble den første som fikk vite det og da var jeg vel knapt fem uker på vei.

Han var kjempeålreit og jeg har hverken løftet eller båret mer enn jeg føler for det etter det.

I utgangspunktet er det ikke farlig å lempe, men man bør lytte til kroppen og får man vondt så bør man kutte ut!

Dessuten måtte jeg bestille mammabukser allerede i uke 7 så hemmeligheten min hadde ikke blitt godt forvart så lenge=;-)

Lykke til og husk at det er kroppen som bestemmer!!!!!!!!

Skrevet

takk for gode ord :) flere med erfaringer?

Skrevet

Jeg var hos to gynekologer i uke 13 pga blødninger, og spurte da om dette.. LØfter litt tungt selv på jobben..

Fikk til svar at det IKKE er farlig for bebien at mor løfter tungt. En kan ikke løfte på seg verken abort eller for tidlig fødsel.. I værste fall kan en løfte på seg ryggvondt o.l.. Men farlig er det ikke...

(fikk jeg til svar altså)

Skrevet

SAmme beskjed fikk jeg også. Hadde da 2 SA bak meg. Løftet paller, potetsekker og det som var. Fikk beskjed om at er det ment å være klarer du ikke "å løfte det ut av deg", kunne bare risikere å få litt vondt i ryggen.

Kroppen sier ifra hvis det er for tungt for deg=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...