Gå til innhold

Mini legger ikke på seg - trenger råd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

altså....mini er 4 mnd, og helsesøster sier at jeg skal starte med grøt, samt spe på med mme. Føler at jeg egentlig har nok melk, men om ikke akkurat overflod. Mini har virka fornøyd, og fått mat ca hver 3 time, samt 1 gang på natta. Har aldri fått til pumpinga, kommer svæært lite (30 ml tilsammen, evnt litt mer), og prøver alt jeg kan å ikke bli stresset av dette:-) Bleiene inneholder tiss hver gang vi skifter, men varierer selfølgelig hvor mye. Så da virker det rett o g slett som om melka mi ikke er særlig næringsrik, og dette er jo litt leit siden jeg jobba hardt for å få melk i starten, og har lyst til å amme så lenge som mulig. Så til saken:

1. Han tar ikke lenger flaske-hvordan da få i ham mme?var ok med flaske frem til for et par uker siden, nå knepper han igjenn munnen og leker med flasketuten...har bytta tut til nr 2 uten at dette hjalp.....

2.Noe jeg kan gjøre for å få mer næring i melka?

3.Hvordan skal jeg klare å få pumpe mer melk til grøt?

 

Ammer nå oftere enn jeg noen gang har gjort, og føler at jeg har mindre melk enn noen gang. Kanskje naturlig siden jeg ammer oftere, men gjør meg superstressa og lei.

 

Ble langt dette, men vil jo ikke annet enn at mini skal legge på seg. Er ennå ikke over 6 kilo etter 4 mnd, og var 3960 ved fødsel.

 

Håper noen der ute har noen gode råd, og har tid til å svare på spm!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm....det høres ikke lett ut. Men vi har en gutt som også lekte med flasketutten, men han kom over det og drikker igjen nå. Vi kjempet en del med ham...måtte nesten tvinge det litt i han en periode. Angående ammingen så har jeg ikke noen råd å gi...sidenjeg bare ammet i 3 uker selv. kan du gi ham mat med kopp/medisinglass ? Hvor du tømmer melka inn. Vet at de gjør det en del på sykehus. Tror gjerne at siden du er stresset pga dette så kan det også virke inn på melkeprod.

 

Jeg tror jeg ville prøvd litt mer med flaske og ikke gitt opp. Prøv å slappe av litt. Finnes det forresten ammehjelp du kan snakke med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnen Collargol

Spis ofte og lite og drikk masse. Gjerne 3-4 liter hver dag. Dette hjelper på å holde melkeproduksjonen oppe. Jeg drikker også ammete og tar Lecitil. Dette har hjulpet meg å få opp igjen prodksjonen og å holde den oppe. Fullammer fortsatt jenta vår som er 4 mnd og 1 uke.

Kan du ikke bruke mme i grøten hans evt?

Dersom du ammer og begynner med grøt så burde vel det holde i første omgang. Synes det høres hardt ut for magen til lillegullet å begynne både med grøt og mme. De får jo gjerne litt vondt i magen til å begynne med når man introduserer noe nytt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...