mosegrisen Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Ja, her sitter jeg og koser meg i redet og prøver meg på å strikke en liten jakke til de fine buksene jeg er ferdig med. Utrolig hva man får lyst til når man nærmer seg grisingen. Jeg lurer på: Når det står i oppskriften at jeg skal glattstrikke, og jeg for øyeblikket strikker en firkant på rundpinne, må jeg da strikke annehver omgang vrangt på vrangen? Det tar jo hundre år!! Eller er det noen sånne lure husfliden triks som jeg ikke har fått med meg?
...♥... Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Du må vel strikke annenhver omgang rett og vrang for å få til glattstrikk...eller....?
hannes Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Med mindre du strikker rundt må du ta annenhver med vrang.
Mayken Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Strikker du frem og tilbake og du skal ha glattstrikk finnes det nok ingen snarvei (da vil i så tilfelle jeg ha den:)) Sitter selv å strikker ei kåpe i str 2 år og den har en del glattstrikk, sitter å strikker annenhver pinne vrang og rett, tar litt tid, men blir fort vant til det.
mosegrisen Skrevet 22. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. september 2008 jaja.. da er det bare å bite i det sure eplet da skjønner jeg... takk for svar damer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå