Gå til innhold

Soppinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har jeg klødd noe inni h****** i underlivet!!! Er det en soppinfeksjon, eller kan det være noe annet? Har aldri hatt det før, så litt usikker...

Og burde jeg gå til lege å få sjekket det ut, eller kan jeg bare gå å kjøpe noe salve eller noe på apoteket?

Klør ikke hele tiden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som soppinfeksjon, noe jeg har vært plaget mye med i dette svangerskapet. Kjøp deg canesten salve på apoteket, dette er reseptfritt og er du ikke bedre i løpet av 3-4 dager hadde jeg kontaktet lege (men denne kremen er veldig effektiv).... bare husk på å fullføre kuren, altså smøre deg etter at symptomene forsvinner også, ca. 1 ukes tid... (står på bruksanvisningen)....

Lykke til :-)

Skrevet

Og den er helt trygg å bruke når vi er gravide? :)

Skrevet

Canesten er trygt å bruke. Kjøp en seksdagers kur med stikkpiller pluss salve. Bruk salve til tuben er tom. Før inn stikkpillene uten hylsen.

Bruk gjerne vivag etter avsluttet kur - det hjelper til med å opprettholde riktig balanse i skjeden.

God Bedring.

Skrevet

Jepp bombesikker :-) Men ikke bruk aplikatoren (stikkpillen), kun kremen. Dette fikk jeg beskjed om fra legen i alle fall.

Skrevet

Stikkpillen må brukes - bruk ikke innføringshylse men fingeren.

Skrevet

Har akkurat samme problemet!

Canesten salven kan du trygt bruke, har hatt 4 av de tubene til nå i svangerskapet og kjøpte den femte i dag :P

Føler du ikke at det forsvinner så er det veldig effektivt å smøre seg inn med yoghurt og bind før du legger deg om natta (veldig ekkelt, men det hjelper siden yoghurt er så sur i ph =) )

Skrevet

Jeg har ikke brukt stikkpillene og soppen har forsvunnet :-)

Skrevet

Jo, men det går fortere og minsker sjansen for tilbakefall om man bruker stikkpiller. Det er jo et poeng. Det er viktig å være soppfri ved fødsel for å minske sjansen for å revne for mye.

Skrevet

Okay - tusen takk for svar alle sammen:)

Da blir det en tur på apoteket i morgen! :)

Skrevet

jeg har slitt med akkurat d samme. gikk til legen, og hun ba meg bruke canesten salve. "ok, tenkte jeg" og begynte å bruke den. d hjalp INGENTING. tvert imot, så forverret den til tider situasjonen, og etter å ha prøvd leeenge(flere mnd) så gikk jeg tilbake til legen. da ga hun meg resept på en annen krem. Denne funken såvidt bittelitt bedre, men var ikke i nærheten av å ta vekk problemet.

Mens jeg brukte den, var jeg hos JM og kommenterte problemet. Hun sa at man burde gå for kombinasjonskuren til Canesten. Jeg gikk for den som kun har 1 stikkpille(snakk om 3 dager og så skal man være bedre/bra). Stikkpillen må du som gravid dytte opp i skjeden selv, ikke bruke applikatoren.

Mitt poeng var at etter 2 dager så var jeg bra igjen. For første gang på 3-4 mnd! Hadde jeg visst d før, hadde jeg tatt kombinasjonskuren med en gang!

anbefaler deg å kjøpe en slik kombinasjonskur, for da får du jo med deg salve som du kan bruke videre uansett. synes at disse kurene er så dyre, at jeg ville heller gjort d på den måten enn å bare kjøpe salve som ikke fungerer.

(beklager at d ble så langt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...