Gå til innhold

Hvordan spare til å bygge hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst til å bygge hus om 1 år eller 2. Huset kommr vel på ca 2,7 - 2,9 selv om vi kan gjøre det mye selv. Problemet er jo at sambo jobber jo 8 - 16 så han ha ikke kapasitet til å reise huset selv.

Vi får forhåpentligvis en egenkapital på 550 - 600 ved å selge huset, men skulle gjerne ha klart å spare enda mer. Men vi har jo ikke all verdens med tid, og jeg jobber bare 50%. Tar på meg det jeg kan ekstra men pengebingen vokser ikke akkurat så voldsomt. Så hvordan kan man enklest mulig prøve å spare en del penger raskt?

Har vurdert å ta ut litt av boligkreditten å kjøpe obligasjoner(der er en vel sikret å få tilbake det en har lagt inn, men en må vel likevel betale renter på de ekstra pengene på lånet).

Hvordan har dere spart når dere skal bygge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å betale ned raskere på huslånet og få større egenkapital gjennom den? Sette av penger på BSU? Kjapt betale ned evt andre lån og dermed betale ned enda mer på huslånet. Ellers vet jeg ikke, er ikke god på sånn sparing:)

Skrevet

sparer i BSU men der er det max 15000 i året. sambo er for gammel :P

kan betale ned mer på lånet men vi har ikke all verden å ta av.

Lurer på om det finnes en smart måte for å få de til å vokse raskt, men noe sånt eksisterer vel ikke utenom aksjer og sånt he he...

Skrevet

Vi har økt avdragene på lån vi har fra før, og det blir endel pga man korter tiden som gjør at vi betaler mindre renter, samt vi tester hvordan det er å betale høye avdrag. Ville nok ikke satset på obligasjoner i disse tider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...