Gå til innhold

Fjernundervisning i løpet av permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lov (fra NAV) å ta fjernundervisning selvom jeg mottar permisjonspenger fra NAV?

Lurer på å utdanne meg litt mens jeg går hjemme med nestemann...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ta hvilken som helst utdanning når du er i fødselspermisjon.

Skrevet

Ok. takk. :)

Da får jeg se om jeg finner noe spennende.

Skrevet

Er det lov når man får penger fra NAV? 110% sikker?

Skrevet

Aner ikke jeg...

Håper det er noen andre her som vet 110% sikkert da... :)

Skrevet

Helt sikkert. Studerte selv 100% via Internett i to av mine permisjoner.

Skrevet

Men spurte du nav først da?

Jeg måtte nemlig skrive under på at jg ike studerte under permisjonen + at om jeg gjorde det kunne de stoppe pengene mine..

Skrevet

Hvis jeg hadde fått barn under studiene, kunne jeg ikke hatt permisjon fra jobben 1 år, men fortsatt i studiene ihvertfall. Da måtte jeg ha permisjon fra alt!

Er du gravid lego?

Skrevet

Da har vedkommende NAV-kontor vært helt på bærtur rett og slett.

Her er et sitat fra loven:

§ 14-10 Fjerde ledd - Omsorg for barnet

Kravet til omsorg bør ikke fortolkes slik at stønadsmottaker er helt avskåret fra andre aktiviteter. Vedkommende kan f.eks. gå på skole, eventuelt heldagsskole, eller kurs. Avgjørende er at mor eller far har det daglige ansvar for barnet og ikke har gjenopptatt sin yrkesaktivitet (se nedenfor).

...

http://rundskriv.nav.no/rtv/lpext.dll/kapitteloversikt/e05/e05k14?f=templates&fn=main-j.htm&2.0

Skrevet

Jeg snakket med NAV om det å ta eksamen i løpet av permisjonen, men det skulle man informere om. I utgangspunktet skal man trekkes i permisjon de dagene man ikke er hjemme med barnet, men det fungerer jo ikke sånn i praksis. Hun jeg snakket med på NAV sa at teoretisk sett kunne jeg trekkes de dagene jeg hadde eksamen hvor barnet da ikke var med meg, men ettersom jeg skulle ta fag som privatist og ikke følge forelesninger kunne jeg studere så mye jeg ville.

Dette ble litt rotete, men håper noen kan forstå det jeg har kludret ned:)

Skrevet

Tusen takk oktaviastar!!! Det var godt å høre:o)) Og det visste jeg absolutt ikke! Mye forskjellig info ute og går tydeligvis:-p

Skrevet

Jepp jeg er gravid! :P

Har tenkt på å ta noen studier ganske lenge da, men....

Skrevet

Det er bare tull!!!

NAV legger seg ikke borti om du har barnevakt:) Ergo - du kan fint ta eksamen uten trekk i permisjonspengene. Så lenge man ikke gjenopptar yrkesaktivitet, kan man egentlig gjøre det meste av aktiviteter, jfr folketrygden § 10-14

Skrevet

Å, jeg ble glad du svarte nå kamomille:) Siden jeg vet du har peiling på dette.

Greit å vite.

Skrevet

Setter veldig stor pris på svarene. Nå kan jeg begynne å planlegge litt studier til våren! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...