Gå til innhold

jippi jeg har sydd vognpose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ble kjempefin, og jeg som ikke kan sy....Utrolig hva man får til bare en setter i gang. Har laget en pose som er sort fløyel utenpå, og et retrostoff i hvit sort og grått inni. Har laget den slik at en kan fylle den med dundyne og ullteppe om nødvendig. Har laget verdens enkleste oppskrift også:) Kanskje jeg tar mot til meg og legge ut bilde snart:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink du har vært!!:) Jeg er snart ferdig med min, har litt småtterier igjen... Artig å lage noe sånt selv!

Synes du skal legge ut bilde;)

Skrevet

så flink du er!!!

jeg har startet på min voksipose nå. har sydd sommerdyne og vinterdyne. også har jeg omsider funnet stoff til trekkene. så nå har jeg vasket det, og venter bare på at det skal tørke så jeg kan klippe det til.

og jeg kan heller ikke sy:-)) dvs jeg har krestet meg gjennom et par gardiner for ørten år siden, men det er vel alt.

Skrevet

så flinke dere er:) og jeg som ikke kan strikke ei lue engang:/ uff! skulle så gjerne ønske at jeg var flink i håndverk.

Skrevet

tingeling87

he he he. jeg er ikke flink, dette kalles overmodig og akutt anfall av altfor mye selvtillit hehe. regner med jeg kommer til å gråte og hoppe på stoffet halvveis. og så blir mamma nødt å ta over.

Skrevet

Fantastisk. Gratulerer. Jeg sydde nytt trekk til arvet voksipose, var SÅ stolt. Kjempegøy å lage noe selv. :-)

Skrevet

Wow jenter, dette er jo supert.

Hvor har dere oppskriftene fra???? Jeg liker selv å sy, men det har aldri falt meg inn å prøve vognpose eller voksilign. pose.

Skrevet

jeg har laget en oppskrift selv, men det finnes noen typer på tettinntil.no:)

Min pose er på en måte sydd som et dynetrekk men med en bred kant rundt. Har laget den rundt en juniordyne, så bretter jeg nedre delen 2/3 opp og bretter begge langsidene innover, her har jeg duffelcoat knapper. Flipper nedover kantene øverst i to trekanter som skal festes med noen fine knapper:) Øverst har jeg laget en løpekant med snor i så jeg kan trekke hetten litt sammen.....

Skrevet

Flink du er!!

Legg ut bilde da ;)

Skrevet

Dere er jo kjempeflinke... Kan dere ikke legge ut bilder??

Skrevet

Jeg brukte en voksipose som mal, men forandret masse på den, slik at det ikke skulle bli en "kopi". Må være lov å bruke andre som mal... Syntes det vanskeligste var å få klippet til dyna som skulle være inni, og deretter trekket. Men etter my om og men gikk det veldig bra- har noen knyttinger/knapper igjen før jeg er ferdig:) Dette er gøy!! Er selv ingen stor syerske, men ble fristet til å lage noe til den lille...

Skrevet

Nå ble jeg superimponert! Så flinke dere er! Jeg vil også... symaskinen står på stuebordet og SKRIKER etter å bli brukt. Er det noen som tør å legge ut bilde? Eller en god oppskrift? (skal ta en titt på tettinntil)

Skrevet

jeg vil også!! men hvordan og hva bruker dere til innmat, altså dyne???

Skrevet

Som innmat brukte jeg en dyne, har en tykk dyne nå til vinteren, og tenkte å sy tynnere dyne når det blir vår... Får ikke til å legge ut bilde her... Ikke helt inne på denne teknologien...;) Men skal prøve meg litt frem, så vær tålmodige:)

Skrevet

men en dyne er vel for stor og med feil form? så da må den vel sys til? er kanskej lurt å ikke bruke dun dyne da..

må ut å finne stoff snart tror jeg :) hadde tenkt å lage pose til snuppa men ble aldri noe av, nå kan jeg heller lage til spiren :)

Skrevet

jeg har brukt en juniordyne, og en trenger ikke ødelegge dynen på min oppskrift...så bytter en bare til sommedyne/pledd til våren.

Skrevet

kan du legge ut bildet? leste oppskriften din men ble ikke så klok, kanskje prøve igjen :) er helt grønn på syting, så sikkert bare hodet som ikke henger med :)

Skrevet

jeg brukte dundyne til "voksiposen". jeg tegnet opp først hvor jeg skulle sy, og så sydde jeg. etterpå gikk jeg ut på plena og klipte av det overflødige av dyna, rista godt og gikk inn igjen. naboene fikk litt fjær i hagen da he he. men det får våge seg. men det ble ikke særlig gris inne utav det. har sydd av en tynn fiberdyne til sommerdyne.

Skrevet

hm det var det jeg tenkte å gjøre også, men så tenkte jeg på allergier og sånt.. dun er jo ikke super bra..

Skrevet

de nye dundynene er annerledes enn de gamle. jeg tåler ikke fugler, begynner å snørre bare noen har en undulat i stua. kan heller ikke ligge med eldre dundyner. og jeg har støvallergi. men nå har jeg kjøpt av de nye dundynene og putene til å ha i senga, og jeg er så bra som jeg aldri har vært før. så om de er behandlet på en annen måte under produskjon eller hva det vet jeg ikke. men jeg tåler ihvertfall nye dunting.

tror ikke at dun nå er så ille som det var en stund.

Skrevet

Nå har jeg lagt ut bilde av min pose, men vet ikke helt hvordan jeg får vist det..

Jeg kjøpte syntetisk dyne (stor dyne) på kid og klippet til i den formen jeg ville ha. Prøvde å passe den inn etter bagen til vogna, men den ble litt klumpete (nytt forsøk?)

Hadde vært spennende å se Edvina sin pose...:)

Skrevet

Hadde ikke forandret så masse på posen som jeg hadde trodd... Men ble en egen variant allikavel:)

Skrevet

begynner å bli litt desperat nå....Var så fornøyd med posen, skulle bar lage litt mer pynt og detaljer...Kjøpte tekstillim men den funker jo ikke, den limer jo nesten ikke. Skulle lime fast et pyntebånd og noen borrelåser(blir ikke fint om jeg syr), MEN DET SER IKKE UT SOM DET FESTER...noen som har erfaringer?

Skrevet

Skulle tro tekstillim ville sitte... Hvilket stoff er det du har brukt på posen? Har desverre ingen erfaring med dette...

Skrevet

Noen som har mønster? :)

På noe voksipose-lignenede..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...