Kaimana*prøvernr2* Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Dagen startet med egentlig lite kvalme,men jeg har fått i meg den dagelige guleroten og vannet og selvfølgelig litago *ler* Men på slutten av dagen i dag skulle vi ha kurs,hadde spist stekte poteter og drukket litt pepsi max fordi jeg var sulten og litt kvalm...satt helt rolig i en stol og fulgte med på kurset,PLUTSELIG ut av det blå styrtet det ut med neseblod,blødde masse i ca 15min.ble svimmel blek og skalv etterpå...Dette er FØRSTE gang jeg har blitt redd for meg selv på veldig veldig lenge! Nå er jeg kommet meg hjem etter en arbeidsdag på 10 1/2 timer,og ligger rett ut! Er dette vanlig,har nå hodepine og er uggen i kroppen,er snart 9uker på vei
Shiny84 Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 jeg var også plaget av neseblod i forrige svangerskap, mest i 1 tri. blødde faktisk plutselig neseblod i går jeg også.. så håper dettte har noe betydning... ikm om ca en uke. Tilbake til deg, sorry for avsporingen... Symtomer er jo veldig individuelt, men er jo vanlig med kvalme, svimmelhet, hodepine og neseblod under graviditet, noen får ikke symtomer, andre får alle tror nok at så lenge du ikke har smerter eller blør nedentil, så er det ok, men kanskje greit å få snakka med en lege i tilfelle da. Masse lykke til
Linerla Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Jeg ville målt blodtrykket, hvis jeg var deg. Neseblod, hodepine, svimmelhet kan være symptomer på det.. Lykke til..
Kaimana*prøvernr2* Skrevet 22. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. september 2008 kvalmen klarer jeg meg med....men slik jeg hadde det i dag så ble jeg redd for MIN helse faktisk...jeg skal se ann dagen i morgen,og er det like dan,så skal jeg ringe legen og få målt blodtrykket tusen takk jenter
LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 Nå blir jo blodårer utvidet, vi får tydelige årer rundt om på kroppen, og blodprosenten blir høyere under graviditet, så det er vel ikke så usannsynlig at det er derfor man lettere blør neseblod? De fleste sier dette er vanlig, så jeg tror ikke du trenger bekymre deg, men om det plager deg mye kan du jo høre med legen hva h*n synes?
Babylykke_09 Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 når du er gravid er det veldig viktig å drikke masse vann, mer enn du er vandt til hodepine kommer lett hvis ikke kroppen får i seg nok vann eller mat er også for svimmelhetens skyld viktig å få i seg nok næring blodårene blir tynnere under svangerskapet så det skal ikke så mye til for å begynne å blø neseblod, men du kan jo prøve å ta jerntabeletter hvis legen din anbefaler dette vet at det skal hjelpe til vanlig vertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå