Gå til innhold

nødvendig med ammetopp/genser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ikke kjøpt noen...men jeg får låne en ammegenser av svigers. er det egentlig nødvendig? tenker på når en må amme i selskap eller kjøpesenter eller lignende. er det ikke bare å la være å dra opp toppen en har innom genseren så magen ikke blir bar?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikkebruktamme toppermedmineto men ser helt klart at deter praktisk. jeg har hatt sjal over, eller dradd nedtoppen under ogopp gensren eller blusen.

mentror nok jeg komer til å kjøpemegenogannen ammetopp denne gangen. om jeg finnernoenjeg synteser fineogså. gidder ikkeomjeg ikke syntesde er fine.

Skrevet

Jeg har hamstret amme-singleter på H&M, de er helt geniale, en singlet du kan åpne ved puppen. Har den under de vanlige toppene/genserene så når jeg drar opp genseren dekker singleten magen, åpner den bare oppe ved brystet og slipper blotte seg helt. Brukte helt opp flere stykker forrige ammeperiode.

Skrevet

Jeg hadde det ikke, og savna det ikke et sekund heller. Men nå skal det sies at jeg ikke er den som sitter f.eks på cafe og ammer heller...bare hjemme og hos gode venner, familie etc... Hadde jeg vært "den typen" (ikke negativt ment hvis noen følte det sånn) så hadde jeg nok kjøpt noen topper ja...

Skrevet

Singlet og cardigan funker godt! Da er alt lett tilgjenlgelig:) Venninna mi anbefalte det veldig i allefall!

Skrevet

hmmm, delte meninger om dette altså. tror jeg kommer til å vente å se jeg :) butikkene er som sagt åpne etter fødsel også :P

Skrevet

Med venner og familie rundt meg syns jeg det var helt greit å amme uten ammetopp, og var ikke så nøye på hva som syntes eller ei. Men hviis vi var på handletur eller cafè eller andre offentlige steder, så syns jeg ammetopper var supert. Men singlet og cardigan over fungerer også fint.

Skrevet

Hei, jeg løste dette med et flott tips jeg fikk med siste barn og det var slike "belly band", for de har jeg brukt hele tiden under graviditeten (sånne som du kan bruke under genserene hvis de passer men er for korte ved magen) og de hadde jeg på når jeg ammet ( særlig når jeg skulle ut og shoppe eller på besøk til folk jeg ikke vil vise alt til), så blottet jeg ikke magen, men kunne dra opp genseren så babyen fikk pupp.

Og et sjal fungerer også kjempebra, legge over skulderen og ned over puppen, om du klarer å dra genseren ned da. Men dette funker ikke når babyen blir litt større ( dårlig erfaring) , han dro ned hele sjalet i et ubevoktet øyeblikk og jeg blottet meg fullstendig for min lillebror som ser han er varig skadet. :o)

Jeg skal ikke kjøpe ammetopp/genser denne gangen heller. Kjøpt "bellyband" på ellos til 100 kr stk eller noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...