konvall Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Noen ganger skjønner jeg at det er greit å være anonym. Hvis det er personlige spørsmål eller svar. Men, jeg tror noe av grunnen til at vi har den fine gjengen her inne, er at alle bruker nick. Vi lærer å "kjenne" hverandre og får et forhold til de andre brukerne. Tonen oss imellom blir mye mer positiv. Med en gang anonyme begynner å bli mange, så blir tonen en helt annen. Når det er et helt vanlig svar, skjønner jeg ikke helt hvorfor man må gjemme seg bak en anonym knapp. Men, jeg føler at når man er anonym, så er man litt mer skarp i sine svar, og har lettere for å kritisere. Dette har vi vært skånet for her inne, la oss slippe dette. Mulig det er jeg som er dum, men jeg håper vi kan fortsette å ha det positivt og koselig her inne.
metaMORfose Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Jeg har jo tatt opp noe av dette før, og er helt enig med deg Konvall!
konvall Skrevet 22. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2008 Da er det bare jeg som har oversett eller ikke husker det. Beklager. Men, jeg synes det blir fler av anonyme, så det skader ikke å ta det opp igjen håper jeg....
metaMORfose Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Det er ganske lenge siden dette har vært nevnt, så det er bare bra å få en oppfriskning. )) Jeg synes også det har blitt flere anonyme. Hvis det er noe jeg ikke vil ha nicket mitt på, så lar jeg være å svare/spørre. Så enkelt.
~~DoraDora~~ Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Jeg for min del synes det er helt ok at noen ønsker å være anonyme innimellom. Min mening er at de som ikke ønsker anonyme innlegg/svar bare kan droppe å lese de innleggene, og hoppe over de anonyme svarene de får. Jeg har ikke lagt merke til noe negativt med de som er anonyme enda.... synes det er en fin stemning her inne uansett jeg Blir jo litt nysgjerrig på hvem de egentlig er da...hehe
konvall Skrevet 22. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2008 Ikke misforstå. Plager meg ikke at noen er anonyme. Skrev også at jeg forstår at noen ganger så ønsker vi å være anonyme. Men, håper bare ikke det blir så mange at vi får samme problem her inne som på dib. Er jo akkurat derfor vi har det så fint her. De fleste bruker nick.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Signerer denne Konvall. Håper også vi kan fortsette å ha det koselig her inne.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #8 Skrevet 22. september 2008 Jeg er helt uenig med deg, jeg. Det er da ok at vi har et sted vi kan stille anonyme spørsmål? Og min grunn til å være anonym når jeg stiller spm er alltid at jeg ikke ønsker å bli gjenkjent. Så om spm dreier seg om noe mine bekjente kan tenkes å kjenne meg igjen på, er jeg anonym. Vi har som du sier vært forskånet for mye her inne. Tenk om vi kunne bli forskånet for nickmaset også....
blond Skrevet 22. september 2008 #9 Skrevet 22. september 2008 Jeg er enig med deg. Jeg synes det skaper dårlig stemning med argumentene mot anonymknappen, synes ikke det er noe å diskutere. Så lenge den finnes er det lov å bruke den uten å måtte forsvare eller begrunne hvorfor man gjør det. At det er flere anonyme svar betyr ikke at det er flere anonyme her!
~~DoraDora~~ Skrevet 22. september 2008 #10 Skrevet 22. september 2008 Noen kan jo se på dette innlegget som noe som skaper litt dårlig stemning også Som jeg sa litt lenger oppe her, så er det jo bare til å droppe å svare/lese det som er signert med anonym. Så kan vi som synes det er greit at det er en anonymknapp, lese det de skriver:) De bidrar i det minste til litt mer aktivitet her inne.
metaMORfose Skrevet 22. september 2008 #11 Skrevet 22. september 2008 Jeg må innrømme at jeg ikke alltid velger å svare på anonyme innlegg, men det kommer an på innlegget. Når det kommer til vanlige, dagligdagse ting, så forstår jeg ikke hvorfor folk velger å være anonyme. Men jeg synes så absolutt at det er rom for å diskutere anonymknappen, selvfølgelig kan man diskutere det. Det ville vært veldig dumt hvis vi plutselig ikke kunne diskutere og være uenige. Det er bare måten vi er uenige på, vi må passe på. )))
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 22. september 2008 #12 Skrevet 22. september 2008 Enig med konvall. Liker stemninga uten alle "bortgjemte" anonyme. Jeg svarer nesten aldri anonyme som spør om dagligdagse ting. Vi har jo anonymforumet vi kan gå inn på.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #13 Skrevet 22. september 2008 Men det er jo nettopp i de dagligdagse ting man uforvarende kan avsløre koblinger mellom sitt nick og seg selv. Og selv om dere ikke synes det er noe ille, foretrekker jeg at det som knyttes til nicket mitt av informasjon om meg selv ikke på noen måte kan brukes til å avgjøre at nicket er meg. Det er fordi at jeg ønsker å ha kontroll over hvem i min omgangskrets, både nær og mer perifer, som vet hva om meg og mine meninger. Når jeg diskuterer ømfintlige temaer som feks abort signerer jeg alltid med nick. Hvis jeg derimot søker råd angående gjentatte uhell i buksa eller middagsproblemstillinger som jeg vet at en del av mine venner kan kjenne meg igjen på (vel å merke dersom de har en mistanke...) signerer jeg anonym. Det er mulig det er paranoid. Men skal mine meninger på trykk slik at folk skal koble dem til meg personlig, skal det være et sted hvor jeg skriver under med fullt navn. Slik at det ikke hersker noen tvil om hvem som har sagt hva. OG ikke minst: Slik at neste gang jeg vil stille et pinlig underlivsspørsmål (med nick, siden det ikke ville være noe vennene mine visste likevel) trenger jeg ikke bekyrmre meg for at mora til lekekameratene til ungene vet at jeg har hemoroider. Feks. Det er et nettforum, og anoymsidens idioti er enda langt unna herfra. Kan vi ikke bare utsette anonymdebatten i håp om at den aldri blir aktuell? Jeg er så glad for at denne skravlesiden, i motsetning til bim sin, har anonymknapp. Det åpner for å stille mange flere spm og svare på manger fler innlegg fra min side i hvert fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå