Gå til innhold

Jeg PRIPPEN, eller svigers litt EKLE? (samme som besteforeldre debatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe

det er litt morsomt, men og ganske ekkelt..

de bruker en og samme vaskeklut til det meste..

altså, da sønnen vår var baby (og nå) tørket svigermor han med kjøkken kluten i ansiktet da han var ferdig med å spise og da snakker vi om den brukte kjøkken kluten som hun og tørker kjøkkenet med.. svigermor vasket han med samme bæsje klut dagen lang og skyllet den ikke ren mellom hvert tørk, altså hun skylte den ned mellom hver vask utover dagen, men ikke mellom hvert rompe tørk, så hun gned på en måte bæsjen utover rompa mens hun vasket han..

hun skulle hjelpe oss å vaske inn i en ny leilighet da jeg var høygravid, takknemlig for det, men det som var seriøst ekkelt var at hun brukte samme vannet over HELE leiligheten uten å bytte det ut en eneste gang..det var så svart det vannet! jeg måtte vaske over selv etter hun hadde dratt.

når det gjelder mat/bord vaner.. så vasker de sjelden hendene verken før de skal lage mat eller spise mat.. de skyller ikke noe av grønt eller frukt.. og de snakker med mat i munnen så det spruter.. jeg tuller ikke. jeg har fått et par spruter på meg under diverse måltid..

alle disse vanene måtte jeg lære mannen min at ikke var helt normalt..

han mente jeg var litt prippen i begynnelsen, men etterhvert har han trivdes godt med å være hygenisk ;)

er det jeg som er prippen, eller er de unormalt uhygeniske....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke prippen!

Æsj :s

Skrevet

Synes jo de er i gråsonen for å være litt uhygieniske, men du kan vel f.eks.vaske ungen din selv da isåfall;)

Skrevet

Jeg vil nok si at det er svigerforeldrene dine som er litt ekle, ja. Du virker helt normal, hadde reagert på dette jeg og!

Skrevet

Hehe, jeg trur du veit svaret selv =) Blæk =P

Skrevet

ÆSJ!

Du er ikke prippen, dette er jo direkte uhygeniskt.

Fysjameien, jeg hadde ikke latt de stelt barnet mitt, ikke latt de vasket han i ansiktet med kjøkkenkluten (bytter de den noengang ut forresten?) og jeg hadde ikke spist maten de hadde laget.

Hadde vel knapt tur og ta de i hånda uten og få frysninger, hadde ikke klart å la være å tenke på om de hadde vasket hendene etter toalettbesøk..

Igjen ÆSJ!!!!

Skrevet

Æsj da :s

Synes ikke du er prippen!!! Huff, synes det var rett, og slett ekkelt, at de er så uhygieniske =o/ Hadde ikke gledet meg ved middagsinnbydelsene akurat :P

Skrevet

faktisk godt å få en bekreftelse selvom jeg hadde en mistanke om at "jeg hadde rett".. jeg måtte jo virkelig bruke tid og tålmodighet på å lære mannen min god hygiene, for han var jo det han hadde vokst opp med normalt.... fremdeles så reagerer ikke han på foreldrene sine, han har bare lært seg mine rutiner og sier i fra til dem at sånn og sånn gjør vi det.. da blir de som regel ganske fornærmet.. og dette har faktisk vært et problem, f.eks. når vi har vært på tur sammen... vi ønsker jo ikke å overvåke dem, men vi vil jo gjerne at ting skal skje hygenisk, ihvertfall m hensyn til sønnen vår.... :-s

Skrevet

Jeg vil vel ikke akkurat si at det er du som er prippen her, nei... Tør du spekulere i om de vasker seg etter et do-besøk? Hygiene virket liksom som et fremmedord for dem.... ikke meningen å disse dine svigerforeldre, altså.. hehe..

Skrevet

Uæhh!

Virkelig hygieniske disse svigisene dine....

Skrevet

Jeg tror jeg hadde hatt problemer med å spise der..

Skrevet

Du er ikke prippen!!!!!!!

Ekkelt bare å lese om det synes jeg....

Skrevet

De er unormalt uhygeniske.

Hadde det vært min svigermor som hadde vasket ungene i ansiktet med kjøkkenkluten så skulle hun ha fått hørt.

Skrevet

her er det en av to når vi sier i fra;

1. hun blir fornærmet.. men fortsetter alikevel som før.

2. hun vender det døve øret til.. og fortsetter som før.

jædda ;)

Skrevet

Da kan du neste gang, etter å ha hjulpet svigermor med å vaske av bordet etter middag, ta den samme kluten og vaske henne i ansiktet med - allerhelst når den lukter litt surt.....

eller gi beskjed om at det er dere som skal vaske/tørke av ungen deres og ingen andre.

Skrevet

hehe god ide!

men jeg tror nesten ikke hun hadde reagert..

uuussj, en gang vi var ute å grillet hadde jeg glemt servietter hjemme..

da tilbød hun meg en våt klut som hun hadde skylt opp på morran (!!)

ok, -vasket meg med den, men ganske raskt merket jeg en skikkelig sur stank som kom fra kluten.. hva tenkte jeg med!?

måtte snike meg av gårde for å vaske hendene på nytt for å få vekk stanken av hennes "vaske"klut......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...