Gå til innhold

Noen her som er daglig leder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her med småbarn som er daglige ledere eller har andre jobber med mye ansvar?

Har lyst til å søke på en jobb som daglig leder, men er så usikker pga unga.Om jeg får nok tid, hva jeg gjør om de blir syke osv?

Fint å få høre noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde dagligleder stilling i restaurantbransjen før jeg fikk barn. Valgte å ikke fortsette i stillingen når jeg fikk barn. Rett og slett for at det ble for uforutsigbare arbeidstider. Om noen ble syke så var det jeg som måtte stille opp om ingen andre kunne. Greit når man bare kan slippe det man har og dra på jobb, men med barn så har man sine begrensninger.

Er jo forskjell på daglig leder stillinger også. Noen krever mye, andre er helt forenelige med barn og familieliv. Så kommer jo helt ann på hvordan daglig leder stilling du vil søke på;)

Skrevet

Jeg er avd. leder innen hotell. Fikk stillingen etter at jeg kom tilbake fra mamma perm.

Enig med damen over her. Det spørs jo sikkert veldig hvilken bransje det er snakk om, men her må jeg stille opp og jobbe ekstra dersom ingen andre kan. Det krever veldig mye av sambo, for det er han som må omstille livet sitt på kort varsel ved at jeg blir stuck på jobb.

Fungerer i og for seg greit, men når min avdeling nå blir større over nyåret så vil jeg ikke sitte med driftsansvaret lenger. Rett og slett fordi at det eter seg inn på fritida mi hele tiden. En har jo sine daglige oppgaver også kommer ofte driftsoppgaver i tilegg, en sjef bør jo være til stede når det er travelt og stor sjans for at ting går galt. I mitt tilfelle blir det mye på kveldstid og på helg. Og det orker jeg ikke lenger. Ofte så har en og en fastlønn i mnd slik at en tjener bare oppsparte overtidstimer til å ta ut som avspasering. i min bransje er det en vits, for en får aldri avspasert.

Men som sagt, tror dette har mye med familie situasjon å gjøre og ikke minst bransje. Også må du være god å legge igjen arbeidet ditt på arbeid.

Skrevet

Jeg er daglig leder i butikk.

Har veldig bra ansatte og de er flinke til å stille opp og jeg har lært meg å delegere!

Noen dager må man være over tiden, men jeg har heldigvis en flink samboer hjemme :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...