Gå til innhold

Celleprøve og klamydia test...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke vanlig å ta celleprøve? Og blir det tatt klamydia test gjennom urinrøret?? For meg høres det litt rart ut....

Håper på svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei nå er de kommet så langt at de kan ta klamydia test gjennom urin,det er kunn menn som må ta prøven gjennom urinrøret..men nå når de kan ta urinprøve så tror jeg det er rent få som vil ta "gamlemetoden".

Og jo det er vanlig ta celleprøve,skjer gjerne på 6 ukers kontrollen etter du har fått barnet.Og etter fylte 23 år så er det viktig at den blir tatt hver 2-3 år,

Skrevet

Legen min nevnte at han skulle ta celleprøve neste gang jeg skulle dit. (er 6+4) Kan man ikke teste for klamydia samtidig da?

Hørte nemlig om ei som hadde tatt klamydia test gjennom urinrøret(hun er gravid), noe jeg syns er rett og slett DUMT. Gjør de det på meg, får jeg UVI med èn gang. Dumt å risikere det når man er gravid vel..

Skrevet

Ved klamydia test så er det vanligst hos kvinner å ta prøven i livmorhalsen,har aldri opplevd å fått tatt testen igjennom urinrøret.Kan være at de gjør det enkelte plasser,men har aldri hørt venninnene mine har måttet gjøre det.Du kan jo velge selv,jeg har også tatt urinprøve.Legen min syns den gjennom livmorhalsen var den sikreste da,

Det er også en god del leger som tar celleprøve i begynnelsen av svangerskapet.Jeg tar den heller på 6 ukers kontrollen for jeg blør en go del etter en sånn test.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...