Gå til innhold

Noen spørsmål om eggløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

er relativt ny her inne. Tross mine 32 år føler jeg meg litt "grønn" på dette.

Jeg sluttet på pillen (cerazette) i mai i år. Men det er vel først de siste to månedene vi har "prøvd". Hadde ikke mens i det hele tatt de tre årene jeg gikk på cerazette - men den kom tilbake med en gang jeg sluttet. Ganske så regelmessig - dvs syklus på mellom 26 og 33 dager. MEN, er litt usikker på dette med eggløsning. Har de siste to syklusene tatt Clearblue digital EL tester. Syklus 1 fikk jeg utslag på EL dag 19 etter første dag i siste mens / dag 10 før første dag i neste mens. Syklus 2 fikk jeg utslag på EL dag 20 etter første dag i siste mens / dag 8 før første dag i neste mens. Men nå leser jeg her inne at EL alltid er 14 dager før neste mens?? Så litt forvirret nå.

Håper på oppklarende svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke at el alltid er 14 dager før neste mens - det er vel bare dersom man har 28 dagers syklus, og at du ellers er et A4 menneske hehehehe ;-). Alle har jo ulike sykluser, så det stemmer nok ikke, tror jeg.

Jeg ville nok heller styrt etter el-testene dine! Du kan dessuten prøve å følge med på el-slim (sekret ved eggløsning skal være litt slimete).

Lykke til med prøvinga :-)

Skrevet

Hei:)

Alt fra 10-16 dager mellom EL og mens er helt normalt. Hvis du fortsetter å ha under 10 dager bør du kontakte lege, for da kan det være for kort tid til at en spire rekker å feste seg. Men mest sannsynlig så ordner det seg om en syklus eller to, kroppen kan være litt klussete etter pilleslutt. Masse lykke til!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...