Maud Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Hva kan et lite menneske lure på og finne ut av i løpet av noen dager? - Hvor mange biter kan jeg rive denne avisen i? - Hvor mange våtservietter er det egentlig i denne pakken? - Hvis jeg drar i denne do-rullen, hva skjer da? - Hvor mange meter er det på denne rullen, tro? - Smaker aviser godt? - Kan jeg putte hendene nedi do i dag da? - Hvorfor stenger mamma døra til trappa hele tiden, blir den åpnet hvis jeg roper høyt en stund? - Hvorfor kan jeg ikke krabbe ned trappa når jeg kan krabbe opp? - Hvor mange våtservietter er det i denne pakken da? (det er viktig å gjenta sine funn hvis man skal bli en anerkjent forsker) - Blir det fint hvis jeg tar det svarte fra peisen og smører det utover gulvet? - Smaker aviser godt i dag? - Hvorfor får ikke jeg drikke kaffe? - Hva er det nedi denne skuffen? - Hvis jeg klatrer oppover bokhylla, er det noe morsomt lengre oppe? - Smaker Lillebrors smokk godt? - Hvorfor vil ikke Lillebror at jeg skal låne smokken hans? - Hvorfor rydder mamma alt inn i skapet når jeg nettopp har tatt det ut? - Kan jeg ta alt ut av skapet igjen nå? - Nå smaker vel aviser godt? Det er jammen mange ting et lite menneske skal finne ut av ;-)
dritgrei hei hei! Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 hahahahahahahahhaa han her i huset har ikke kommet lengre enn.... hvis jeg suger på denne hånda, legoklosser, mammas hals, mammas hånd naboens hånd, mammas hake, lekegiraffen, hånda hånda hånda... får jeg melk da?
iznogood Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 å, så stilig :-) jeg er så misunnelig på deg som får gå rundt og oppleve en forskerspire på nært hold :-)
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Hvor gammel er denne forskerspira di da?? Har ei lita her på 14 mnd som også forsker på masse rart. Har nettopp konstatert at det er veldig mange meter dopapir på en rull, og minst like mye på den neste og den tredje også... NOEN hadde glemt å lukke døre til badet.. SPennende å se om jeg rekker å tømme den nederste kjøkkenskuffen før mamme oppdager meg. DEr er så masse flott som jeg kan tøørke golvet med. Kopptuer og kjøkken håndklær og grytkluter... Kan snyte nesen også med dem ja.. Hvor mange bleier er det i en pakke tro, og hva ER egentlig inni bleiene?? HVA er det som lukter så stygt når mamma tar av meg bæsjebleien, må kjenne etter med hånda HVER ENESTE GANG!!!! + flere av de samme punktene som din forskerspire. Er så arti å følge med dem om dagene, og er SÅ glad for at jeg har anledning til å hvære hjemme denne perioden....
Trollmora Skrevet 23. september 2008 #5 Skrevet 23. september 2008 De kan jammen holde en forskermamma i sving i timesvis ) Her i huset har vi vært flinke med lås på enkelte skapdører som vi ikke orker å få "ryddet" så mye i, men det med bleier og dopapir har vært gjenstand for hypoteser som måtte forskes i utallige ganger.
frøydis m/ 4 Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Så fint du beskriver hverdagen med en 10 mnd gammel baby, Maud. Jeg kjente visst igjen hver eneste linje. :-)) Minsten har funnet skapet hvor jeg oppbevarer de fine dukene mine. De hvite, lange som jeg nesten aldri bruker og som svigermor hjelper meg å holde fine... Jeg har nemlig flyttet de siden jeg hadde småbarn sist,- og nå må jeg snart finne en ny plass til de for det er ikke så stas med slik pynt over hele gulvet. Det er mange meter duk nemlig :-) Ellers så syns jeg at ovnen og stekeovnen er de største utfordringene nå. Så raskt som det krypes over gulvet er det fort gjort å overse at kursen settes rett mot. Han fikk tatt på stekeovnen en dag når jeg lagde middag, begynte å skrike, men tok ikke hånda vekk. Heldigvis ble det bare litt rødt, jeg fikk satt hånda i kaldt vann med en gang.
Maud Skrevet 25. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2008 Vi har heldigvis stekeovnen oppe på veggen, så dit kommer hun ikke. Men inn i oppvaskmaskinen, det er morsomt! Rive ut tallerkner eller aller helst klatre opp på den åpne døra og reise seg opp etter den øverste skuffen. Der er det jo glass og annet morsomt :-) Og inn i kjøleskapet som går helt ned til gulvet. Det er ingenting som i større grad utløser lynrask krabbing enn kjøleskap og oppvaskmaskin her hos oss.
coscos Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Skulle nesten tro at alle disse forskerspirene var i slekt, for her er det også en liten krabat som har studert det samme. Men, det jeg vil han skal forske på (som lekene hans), er ikke like interessant som alt det andre som finnes rundt om i huset. Jeg må hele tiden passe på vaskemaskinen. Plutselig så er den på et helt annet program enn det jeg hadde satt på, eller så stopper han maskinen når den nesten er ferdig, og da må jeg starte helt på nytt igjen. Ganske så irriterende. Men, stort sett så må jeg jo bare le av hvor mye energi det finnes i en så liten kropp. Så får huset heller se litt bomba ut etter at han har forsket både høyt og lavt, så tar vi ryddingen når det er stille i huset.
Ronja65 Skrevet 28. september 2008 #9 Skrevet 28. september 2008 Hu jeda meg.... ja vi mammaer har lit av en jobb:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå