ruffen Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Hei jenter! Jeg har en plan om å bli litt bedre i fisk, men føler meg litt handikappa der jeg står ved fiskedisken! Er det noen som har noen gode tips/oppskrifter? Skriv gjerne også hva dere serverer ved siden av... På forhånd tusen takk! )
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Laks er iallfall en tilbakevendende klassiker her i huset, med utallige variasjonsmuligheter. Feks kokt og med pasta og en kremet saus, stekt i panna, servert med agurksalat, rømme og potet, i folie med masse grønnsaker. Eller fiskesuppe: Kjøp en ferdigpose, tilsett potet og gulrot ferdig kokt i terninger, spe på med litt rømme og fløte, og legg i laks og torsk i biter, la trekke. Tilsett en neve reker og litt blåskjell mot slutten. Server med godt brød. Og Isbilen har kjempegode lakseburgere, namnam. De har også div varianter av panert fisk, og i frysedisken finner du feks "kapteinens fylte..." som er pop hos barn. Lettsaltet torsk med gulrotstuing er tradisjon, og til nd funker faktisk fiskepinner og potetmos.
TøffiTrynet☠ Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Hei! Fisk er godt, og våre gutter på 5,5 og 1,5 er veldig glad i lettsaltet torsk. Til den serverer vi kokt gulrot, eggesmør og stekt bacon. Og kokt potet, selvfølgelig.. Enkelt og godt! Ellers er det bare fantasien som setter grenser.. Hva med fiskewok? Med laks, ørret eller sei, grønnsaker du liker, ris og saus.. Nam!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå