putteknøttte<3 Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 korti er det vanli gå til1.gangskontroll? ka som er best av lege eller jordmor`? ka vurderte dere da dere tok det valget`? takker for svar:)
Trollunn Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Har forstått at det er vanlig rundt 10-12 uker. Bare å ta kontakt med den du vil gå til og høre når du kan få komme Jeg gikk til jordmor i uke 11. Følte at jeg kanskje kom tilå bli bedre tatt vare på der, litt bedre tid osv. Liker ikke leger, og har ikke noe forhold til fastlegen min. Fikk en hel time hos jordmor hvor vi pratet masse, tok urinprøve, fylte ut helsekort og sånn. Helt greit.
bomsa Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Jeg var hos lege på 1.gangskontroll som er rundt 8-12 uke. Brukte legen pga all medisinske spm jeg hadde....er overvektig og supernervøs...stoler mer på legen min enn en jordmor jeg aldri har møtt før(har ingen barn fra før)... men jeg kommer nok til å bruke jordmor etterhvert, men til 1.gangskontrollen følte jeg det var best med lege.
LilleLine_ Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Jeg var hos legen min i uke 10, og han ville ha noen timer slik at jeg ikke bare gikk til jordmor. Vi har en veldig fin tone og jeg er helt enig i oppsettet vi har om at jeg har annen hver time hos legen og jordmor. Hadde så UL i uke 14 pga sjekk om flerlinger. Den ordinære UL kommer i uke 18, så har jeg den første jordmor timen i uke 19. Samt at jeg allerede har time til lege i uke 23. Så sånn er det for meg =) Du bør høre litt hva de sier, og kanskje se på hvem du føler at du har best kontakt med ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå