Gå til innhold

Tips mot strekkmerker ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bitherm's Biovergetures anbefales på det sterkeste!! Kjøpte den i håp om at jeg ikke skulle få de store strekkmerkene, og jammen ta - så virker den òg! Den er både forebyggende & reduserer merker som allerede er der! Fåes kjøpt på kosmetikkjedene rundt omkring i landet. Bare et tips ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil altså si at du har strekkmerker fra før og har sett med egne øyner at den funker?

Skrevet

Man kan ikke fjerne strekkmerker med kremer, men kan godt hende de blir mindre synlige. Det er jo det innerste av 3 hudlag som sprekker, og kremer når bare inn til de to første.. men det hjelper jo selvfølgelig å pleie huden godt uansett :)

Skrevet

Nye strekkmerker kan reduseres med en strekkmerkekrem, men den gjør ingenting med gamle strekkmerker.

Biovergetures har jeg selv god erfaring med i de forrige 2 svangerskapene og jeg kjøpte den også til svigerinna mi. Hun hadde fått masse strekkmerker første svangerskap og da hun brukte den hun fikk av meg kom det ingen nye. Da hun gikk tom i 3 uker begynte de gamle å sprekke opp igjen men dette gav seg da hun kjøpte en ny tube. Så for mange funker det ja:)

Skrevet

Har hørt flere tips om Coco butter produktene hos The Body Shop. Er en eldgammel "oppskrift" det, å bruke kakaosmør for å forebygge strekkmerker.

Skrevet

Hmmm... vil ikke si du har rett her.

Det er jo ikke det innerste av de tre hudlagene som sprekker, det innerste laget er jo underhuden, og den består kun av fettvev, bindevev og muskulatur.

Det er det andre hudlaget som får skade, nemlig lærhuden.

Det mest effektive er nok laserbehandling eller a-vitamin kremer. Disse setter i gang en prosess i huden som stimulerer til nydannelse av kollagen, og dermed kan med få en viss REDUKSJON av strekkmerker.

Gode fuktighetsgivende kremer kan jo være med på å forebygge og holde huden elastisk og myk, men mange strekkmerker er jo også hormonelle

Skrevet

innlegget var selvfølgelig som svar til birrisj

Skrevet

Hvordan man bruker kremen er vel så viktig som kremen i seg selv. Å gi magen en god omgang med massasje (ikke knaing og elting, stryking med tomler og flat hånd.) er også med på å gjøre huden myk og elastisk. Å holde huden på magen varm kan også være greit. Har også hørt noen si at å "smøre huden innenifra" ved å bruke mye oljer i mat kan være nyttig også. Meeeen siden jeg ikke er lege, kun hudpleier, tør jeg ikke svare på hvor troverdig dette er.

Skrevet

Hehe, joda, jeg smører meg jo med cocoa-butter fra bodyshop og e-vitaminkrem altså, men tror ikke jeg kan forhindre strekkmerker uansett... :) Men jeg vet jo det hjelper å bygge opp huden altså!

Men kanskje man skal prøve noe olje og greier..

Skrevet

brukte hele forrige svangerskap kremer og oljer som skulle forebygge strekkmerker, hadde ingen strekkmerker fra før, var konstant klissete på magen følte jeg, 10 dager før termin og fødsel sprakk SERIØST hele magen fra navle å helt ut til sidene.. helt jæ..vl...iii... så vet ikke jeg, om disse kremene funker... er vell heller mer sånn at de som ikke får strekkmerker hadde nok ikke fått det uannsett... har ei venninne som aldri smurte seg, hun har ikke en eneste strekk merke... å hun var større og tyngre enn meg på slutten.. så er nok bare fra person til person dette

men tror på at det er kremer som kan dempe om mann allerede har fått strekkmerker ja...

Skrevet

Dette tror jeg kan bli en evig debatt:P Men jeg har også brukt denne kremen, og magen er myk og deilig. Har ingen strekkmerker, men det hadde ikke moren min heller da hun fikk meg, så det kan godt være genetisk:) Uansett anbefales det å spise omega 3 mot strekkmerker, fordi det smører huden innefra. Jeg spiser det i kapsler, så slipper jeg å ha så mye fett i maten:)

Skrevet

Strekkmerker kommer nok mest av arv og gener ja. Så kremer kan ikke stoppe det helt, men mulig forebygge iallefall litt.. det hjelper nok å ha en myk og smidig hud, er mye bedre enn tørr hud!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...