Gå til innhold

Har dere begynt å mate småfuglene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter 14000 kjøttmeis og blåmeis i syrinen og venter. Lurer på om det er de samme år etter år. Pleier å henge masse mat i syrinen, så nå sitter de vel der å venter............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mater dem brødskalker hele året jeg... :-)

Skrevet

Da kommer bare rottene, og så blir vaktmester'n så gæærn.

Skrevet

He, he... sånn er det greit her... kommer det ei mus så rydder kattene opp og kommer det noe som ikke kattene tar så er det alltids en rev i nærheten som tar det isteden... :-)

Skrevet

Her kommer altså vaktmestern sånn i siste omgang.

Hehehe

Skrevet

Jeg begynner sånn i sept/okt... Litt ettersom. Ser at her jeg bor er det bare å begynne. Jeg og jenta lager våre egne meiseboller i form av fett og nøtter og korn i melkebokser, som vi lager vinduer i og trer pinne igjennom. Der sitter de små fete tjukkasene da og kooooser seg!

Takk for idèen, nå har vi e plan for morgendagen:-)

Skrevet

Jeg har lyst men da kommer bare rottene. Og det e rikke vaktmesteren jeg frykter (har enebolig), men rottene selv. Blir de mange nok kommer de inn og dør inni veggene.

Det er veldig synd, for jeg ønsker meg egentlig veldig et fuglebrett.

Skrevet

Har aldri sett ei rotte i hele mitt liv. Bortsett fra i dyrebutikken. Østlandske skadedyrkontroll holder mus i sjakk her. Fikk mus et år og gubben ville sette ut feller. Jeg vill ha slike bur med åte i og bære dem ut i skogen. Tenk hvilken pine det er for de søte små når de blir klemt i en sånn felle! Han bare stirra på meg og bestilte denne mannen til å ordne opp. Han kommer 3-4 ganger i året. Koster et par tusen, men det er det verdt. Så jeg mater småfuglene, jeg. Henger alt så langt ut på kvistene at sjura ikke får tak i det.

Smart med de melkekartongene. Det skal jeg prøve:)

Skrevet

Vi har sånt firma som legger ut gift her. Rottene blir man aldri kvitt i dette området, men det gjelder å hold ebestanden nede. Fuglemating motvirker det. Men jeg har litt lyst til å drite i det og mate pippippene likevel...Det er så koselig å se på dem.

Skrevet

Ikke sant:) Bor midt i sentrum men likevel har vi vanvittig mange fugler her. Stilig å se disse digre hakkespettene henge å dingle på de små meisebollene. Har nøtteskrike her også. Også kommer ekornet og stjeler. Nå er de så vant til meg at jeg kan sitte på verandaen tett intill treet og se på dem. Og på vinteren kryr det av sørgmodige dompapper:) Koselig.

Skrevet

Ja, kjempegøy. Vi hadde også hakkespetter her før vi sluttet med mating. Og så førte vi logg, den ene jenta var så opptatt av fugler. Skrev hva slags fugler vi fikk besøk av osv. Mne jeg er litt redd de rottekontrollørene kommer til å kjefte på oss hvis de oppdager fuglebrett, hehe.

Høres veldig koselig ut sånn som du har det, at du kan sitte rett ved brettet ute på verandaen.

Hvilken by bor du i?

Skrevet

Jeg kommer nok ikke til å mate småfuglene i år, for vi har fått oss katt, og han ELSKER å fange fugler (og å ta de med inn i huset). Tenker ikke å legge forholdene til rette for han på dette området...

Skrevet

Angsten for rotter og mus er større enn ønsket om kos på fuglebrettet. Blir gal av naboene som ikk tar rotteproblemet i nabolaget på alvor, men fortsatt mater fuglene. Vi har fått streng beskjed av skadedyrkontrollen om å la det være, ikke engang fuglenek til jul...

Skrevet

Jeg bor ikke i by, men et tettsted. Selv om jeg bor i sentrum har vi mye skog rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...