Gå til innhold

Noen artikler om Aspartam og kunstig søtning!


tre håpefulle

Anbefalte innlegg

Her er noen artikler jeg har funnet på nettet for de som lurer på det med kunstig søtningstoffer, og om det kan skade...

 

I den første atikkelen står det om en forskning de har hatt. Og det står bl.a. "Studien viser også at når eksponeringen for aspartam starter allerede i fosterlivet, er de giftige effektene sterkere."

http://www.dagbladet.no/dinside/2007/06/22/504266.html

 

Denne handler om en dame som ble forgiftet av aspartam.

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6204462

 

Denne siste artikkelen er verdt og lese for alle.. Jeg fant den nå, og ble ganske sjokkert hvis det er tilfelle at det er så korrupt.. Men hvorfor ikke.. Både tobakkindustrien, legemiddelindustrien og kosmetiske industrien er jo ute etter å tjene penger, om det så går ut over mennesker.. De sponser forskninger og dekker over de negative sidene de ikke vil skal komme ut. Så hvorfor skulle de som vil selge lightprodukter være noe bedre?? Å det er skremmende når det står at:

"Aspartam blir nektet godkjennelse

Tidlige tester viste hjerneskader, men ble gjemt bort. Data fra forsøk var tuklet med, og fraværet av langtidsstudier på mennesker, gjorde at det ble stanset."

 

http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/aktuelt.asp?parent=1&flag=1&ban=1&id=612

"Gravide og ammende kvinner

Som vist over, kan brystmelk som inneholder aspartam, gå over til fosterets hjerne.

 

The National Cancer Institute meldte i 1984 om bl.a. økning av kreft i hjernen og ryggmargen hos barn hvis mødre konsumerte aspartam under svangerskapet.

 

Det er grunn til å tro at aspartam har andre virkninger på fostre i tillegg, så gravide og ammende kvinner anbefales å unngå aspartam. Det samme gjelder for barn generelt, da de er mer følsomme enn voksne."

 

 

Dette vart jo litt av en skremselspropaganda, det var ikke meningen.. Jeg drakk selv lightbrus og saft når jeg gikk med min sønn.. Han er frisk og smart, men en vet jo ikke senvirkningene.. Men heldigvis drakk jeg veldig lite av det.. Så dette svangerskapet skal jeg holde meg unda det meste.. men en kommer selvfølgelig over noe uansett... Men litt forsiktig tror jeg vi bør være.. Og sukret snop, brus og tyggis er kanskje det beste... Men selvfølgelig hver enkelt må føle selv hva de vil.. Og en tror gjærne at det vi har på markedet i norge er trygt, men det er kanskje ikke slik alikavel...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempe flott at du deler disse med oss, nå har du gitt alle her inne muligheten til å sette seg inn i dette viktige temaet.

 

Å så får folk selv avgjøre hva de velger å tro.

 

Men jeg er overbevist om at at aspartam er så skadelig som de her vil ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke alt som blir solgt i Norge som er en trygt kan spise og drikke uten at det kan gi sykelige utfall.. Mange tror desverre det...

 

En skal ikke bli hysteriske, men forsiktige kan en jo være..

 

Jeg har de siste årene kun drukke lightprodukter fordi jeg har tenkt at jeg ikke legger på meg av det.. Men etter jeg las denne artikkelen så er det stopp.. Sukkerbrus heretter.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...