ajate *høygravid* Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Nå gror de ut over magen min i lekre blå mønstre, som ligner mest et kart over et avansert kanalsystem. Blir nok ikke flere bikinisesonger på meg nei Pokker!, hadde håpet det ikke skulle komme så mye mer enn de fra forrige gang, men der tok jeg feil. Mange mange flere denne gangen.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Jeg hørte om en utrolig skjønn historie forleden dag. Hun var så utrolig lei seg over at kroppen hadde forandret seg så mye etter å ha gått gjennom 3 svangerskap. Mest av alt var det strekkmerkene på magen som plaget henne. De ble jo lysere og lysere med tiden, men de ville jo alltid være der. Mannen satt og så på magen til konen nå som den var nesten ferdig med sitt 4 svangerskap, og begynte å stryke på strekkmerkene som lå flott lagt utover magen som et verdenskart. Han følger fingrene sine over et strekkmerke og sier: - Her er Lisa. Så finner han et annet og sier: -Her er Ole og her borte er Erik. Og tilslutt, her er den nye babyen. Mannen fokuserte på at strekkmerkene var et evig merke etter barna, som en signatur fra dem. Det syns jeg var utrolig skjønt. Kansje det hjelper litt å se det på den måten?
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Ja det var en skjønn historie:-) Jeg for min del har hatt strekkmerker siden puberteten. Fått mer nå, men jeg kaller dem bare for mine gratis tatoveringer.. He he godt med litt selvironi;-) Mannen min bryr deg ikke om dem i det hele tatt, og resten av verden bryr ikke jeg meg om. Bikini kommer jeg nok til å gå i ja:-)
ariel 78 Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Off ja,jeg forstår godt hva du mener:(Selv har jeg sluppet ganske godt unna strekkmerkene,venter nr 3 i november.Men åreknuter å sprengte blodkar derimot...det har jeg maaaaaaaaaaasse av.Ser ut som om noen har hamret løs på leggene mine med ei slegge.Så det blir dårlig med kjoler og skjørt for min del. Men..det er jo allikevel verdt det:)
Rascal_4.11<3 Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Mine har kommet den siste uka, hadde bare en bitteliten før det, så hadde håp om at jeg skulle slippe unna, men plutselig var det 8 røde merker under magen :S Men merker at jeg er hakket mer hysterisk en sambo som ikke syntes de er noe å stresse for, som han sier så er det jo en liten pris for å få en baby, men kan ikke si jeg gleder meg så fryktelig til både sesongen, glad det nesten er ett år til, rekker dem kanskje å forsvinne bittelitt
AO3 Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Strekkmerkene mine kom veldig kjapt når de først kom... Jeg er 35+5 i dag, og har dessverre endel strekkmerker på magen. :/ Jeg trøster meg med at jeg har veldig lys hud, så jeg håper de ikke vil vises så godt til slutt... Når de blekner. Jeg fikk noen strekkmerker under puberteten som ikke vises i det hele tatt nå. Må også si som tidligere innlegg her, at jeg også heller vil ha strekkmerker enn åreknuter... Min mor har MASSE åreknuter, det ser virkelig ikke noe særlig ut. Veldig skjemmende. Håper jeg slipper unna det, men det er jo tildels arvelig. :/ Hun fikk det ikke i første svangerskap, så kanskje jeg slipper unna nå, men får det igjen i fullt monn neste gang... Det er jo slike ting som følger med det å være gravid, og vi får vel bare tenke at uansett kunne det vært mye verre enn forholdsvis uskyldige kosmetiske ting?
AO3 Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Forresten, DarkKnight: Veldig fin historie! Det er litt av en mann, all ære til ham! Selv er jeg så heldig å ha en samboer som har et stort, stolt smil rundt munnen når han ser på magen min når jeg kommer ut av dusjen om morgenen, det er herlig å ha slike menn. Veldig bra for selvtilliten!
Jente2011 Skrevet 22. september 2008 #8 Skrevet 22. september 2008 trur ikke jeg kan få så mange barn som strekkmerker! hehe, men tenke at det er sånn som følger med graviditeten.. vi har selv valgt å få barn, så da viste vi at strekkmerker kunne forekomme, selv om jeg hadde klart meg med et par mindre:)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 23. september 2008 #9 Skrevet 23. september 2008 Uff, ja det kan være tøft med den type kroppsforandring. Jeg husker at jeg reagerte også veldig på dette til å begynne med. Har ikke hatt noe særlig med strekkmerket før, eneste er vel noen få under rompa. Men nå har jeg en hel farm på både rompe, lår, bak knærne(!!!) og litt på "sideflesket." Begynner å bli vant med det nå da, men håper inderlig at nå er det full stopp i og med at jeg er såpass nær målet:P Har ikke fått noen på magen heldigvis, men fra livet og ned kjenner jeg meg nesten ikke igjen.. Men hadde noen gode hopp i vekt på 2.trimester så er nok det som har gjort susen. Ellers har vekta holdt seg nesten hele 3.trimester sånn noenlunde. Har gått opp ca. 13 kg.
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 23. september 2008 #10 Skrevet 23. september 2008 Åh, Darknight...Nå fikk du meg jammen meg til å grine tidlig på morgenen:) Det var en herlig liten historie...Takk for at du nevnte den:) Jeg har nemlig slitt med alle strekkmerkene jeg har fått midt på magen...Og dette er nr. 1!! Skal ha den historien i bakhodet ja:)
ajate *høygravid* Skrevet 23. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 23. september 2008 Skjønn historie Darknight! Ja vi må jo betale litt for å få disse skjønne ungene våre Strekkmerker er jo en bagatell egentlig. Det viktigste er jo at vi kommer igjennom det med liv og helse i behold (hadde litt kjip fødsel første gang).
GuttemammaTilTo Skrevet 23. september 2008 #12 Skrevet 23. september 2008 det er en liten pris å betale! men jeg må innrømme at jeg tenkte "ÅNEEEI!" når jeg i dag 38+3 oppdaget at det hadde kommet strekkmerker foran på magen også.. jeg syns liksom det holdt med maaange på sideflesket, rompa og rundt lårene:-S men vi strevde fælt med å få laget denne prinsen i magen min og jeg takker gud hver dag for mirakelet! da skal jeg mer enn gjerne overleve strekkmerker på kroppen..! jeg vil heller gå ned noen kilo enn å bekymre meg over både det og strekkmerkene:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå