Gå til innhold

*hjelp* vugge i søvn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vår prinsesse er 4,5 mnd nå, og har på dagtid blitt vugget/trillet for å få henne til å sove på dagtid. Heldigvis har vi kunnet legge henne rett ned i senga når hun legges for kvelden (kl 19). Har stort sett sovnet kjapt på egen hånd, men må som regel inn å putte inn smokken et par ganger.

 

HELT TIL I FORIGÅRS, da var det slutt. Legger henne ned som vanlig, og hun kaver da veldig. Etter en stund begynner hun å gråte. Gnur seg i øynene hele veien, så vet at hun er trøtt. Har av prinsipp nektet å bysse henne i søvn på kvelden, da jeg vet at dette lett blir en vane (sånn som det er blitt på dagtid). De to siste kveldene har vi likevel kapitulert og vugget henne i søvn etter 2-2,5 timer med grining etter leggetid. Hun er da så trøtt, så trøøøtt.

 

Hun har begynte med grøt for ca 2 uker siden, så mett skal hun jo være. Har ikke hatt noen plager med magen heller. Smiler med en gang vi tar henne opp, så virker ikke som hun har vondt noe sted. Rapen har også kommet etter kveldsmåltidet.

 

Hva skal vi gjøre????? Skal vi bare la henne ligge å gråte til hun sovner av utmattelse..?? :-( Vil jo venne henne av denne vanen med vugging.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde akkurat samme problemet, samme alder. viste seg tilslutt at hun var litt for trøtt, det hjalp faktisk med en liten dupp før kveldsstellet.

 

ellers kan det være tenner e.l. prøv med noe å bite på istedet for smukk kanskje?

 

 

de begynner også å få mer bevissthet nå tror jeg, litt mer egne meninger. prøv å gjøre leggingen til en koselig stund. stopp gråten, men i senga. tulle med føttene funket her. så prate og kose litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å så godt å høre det er flere. Her busses det i søvn i mors armer før hver soving... Minst 10 min. har bare blitt være, nå har jeg begynt å få senebetennelse i henda og er stiv i nakken.. Blir så sliten, roer seg ikke på tur i vogna engang... Han bare hyler, ikke sutregråt, men illskriking, så da tror jeg han har vondt, er varm etc å tar ham opp.. kan det være trass?? Veit snart ikke hva jeg skal gjøre.. Har vært litt forskjøla nå halvannen uke, så det var da det begynte, før det roet han seg fint i vogna, ute på tur vel og merke, og sovnet greit i senga på kvelden..

 

Tips tas imot med stooor takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

Har kuttet ut kaffe siden søndag, og hun er myye roligere. Kan jo være bare et sammentreff, men blir nok så jeg fortsetter å drikke mindre kaffe en stund til for å se.. Drakk en goood del kopper i helga, og det ble vel kanskje i meste laget.

 

Hun vil fortsatt vogges i søvn, men griningen er mindre krakilsk.. I går satt pappaen inne hos henne til hun sovnet. Sutret litt til å begynne med, men sovnet etter ca 20 min. JIPPI!! var forberedt på nok en heftig grinekveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ret i at bussing er en vanesak...jeg har derfor også prøvd å unngå det. Her legges han kl. 18.45 han sutrer alltid litt, men roer seg når etter at jeg har vært oppe og gitt ham tutten et par ganger og kost litt. Når han sutrer lar jeg hambare sutre en stund. Jeg tror jeg ville råde deg til å la henne gråte litt slik at hun venner seg av med vuggingen. Noen barn trenger å gråte litt før de sovner har jeg hørt.

 

Det kan hende hun er overtrøtt også..herlar vi ham ta en liten blund fra ca. kl. 17. den varer somregel i en halvtime til en time. Så bader vi ham og gir han mat og legger ham igjen. Er de veldig overtrøtte er det ikke lett å roe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...