Gå til innhold

Skal på fvk ang. samvær avtale.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle meg litt hva som skjer der? Gruer meg veldig, fordi det er virkelig blod knute på forholdet mellom oss voksne.. Evig krangel og får ikke til noen forsoning med bf. Ikke villig til og samarb. idet hele.Han skal kunn ha meg til og trygle og be om han :) Og jeg orker ikke mer.Om jeg sier jeg elsker han skal allt bli bra mener han.. Jøsses.Etter allt jeg har vært igjenom med han så er jeg helt utslitt!! Hadde vært godt og vært litt forbredt til møte ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor mye vil du at barnet skal være hos deg? og hvor mye vil du at barnet skal være hos far?

og hvorfor?

hva tror du far ønsker? og hvorfor?

hvor langt kan du strekke deg mot fars ønsker? og hvorfor?

hvordan samarbeid ønsker du? er det ok for deg om henting/bringing skjer i barnehage? og mener du at far skal være hjemme når barnet er sykt på hans dager? (om du har hovedansvaret må dere søke fri dager over til far)

Skrevet

Og det har vært slutt/sammen hele tiden. Han kommer og går som han vil her.. Og betaler ikke en dritt på hverken hus eller barn. Jeg måtte søke om lengre permisjon fra jobb pga. psykisk sliten og fikk da overgangstødnad. Nå sier han at han skal knuse meg pga det.. Kan han? Han har aldri hatt adr. her. Og aldri betalt noe. Hva skulle jeg gjort istedet når han er så ustabil og jeg aldri vet hvor jeg har han.

Skrevet

Han bor egentlig i vest. Han jobber her i oslo nå. Og regner med han sier opp og flytter hjem igjen. Han har barn på 14 og 17 der hjemme også..

Skrevet

knuse deg? som i ta omsorgen?

nei han kan ikke det, du står jo som aleneforelder. da skal det mye til, spesielt når du har vært alene fra start.

ikke kommer han til og forsøke heller. de aller aller færeste gjør det. de bare truer i mangel på noe bedre og komme med.

hva skal samvær kunne du tenkt deg at han hadde hatt med barnet?

Skrevet

Håper på svar ang. overgangstødnaden også. Forstår det kan virke som "lureri" og snylte til seg noe..? Men hva skulle jeg? Jeg var jo mer eller mindre alene her. Og jeg har prøvd allt for og få forholdet til og fungere uten resultat. Har jeg gjort noe "ulovelig"?

Hi

Skrevet

når du søker på overganstønad så må du oppgi hvor mye far ser barnet, om dere er sammen.

sier du at dere ikke er sammen og dere er det, eller oppgir at han ikke har samvær og han har det så gir du ukorekte opplysninger. det er ikke gunstig. men familieværnkontroet jobber ikke med overganstønad og sansynligvis kan de ikke reglene. de kan sende brev til nav og undersøke deg/dere, om det er vanlig aner jeg ikke, kanskje de ikke kan det pga tausehetsplikt., aner ikke.

det er litt vanskelig for meg og si hva som var rett i ditt tilfellet. jeg vet jo så lite

Skrevet

Takk for svar mortilgunnar 86% :) Får bare fortelle som det er om det kommer opp. Det gjør det sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...