Gå til innhold

Og hvem vasker klærne?

moota m storebror&lillebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er også meg. Men det er fordi ingen andre får lov. Jeg har så spesielle måter jeg vasker og bretter klærne på. Hvis noen andre hadde brettet klærne, måtte jeg tatt de ut av skapet og brettet de på ny, for det var sikkert feil måte!

Jeg er litt vel hysterisk der, jeg vet det. Derfor vil jeg bare gjøre det selv med en gang, og klager ikke =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe.... da skulle du ha hatt stedatteren min på besøk, hun bruker å ta ut alle klærene fra alle skap her, hver helg hun er her.... sitter hele dagen å bretter de sammen igjen... Husker jeg ble litt frustrert til å begynne med for alt lå på feil plass...hehe, men nå går det bra:)

Hun har down syndrom da:))

Her er det jeg som vasker klær, jenta mi på 7 har i ukes oppgaver å henge opp klærene, jeg tar de ned bretter de å legger de på rommene...:)

Skrevet

Jeg har alt med klær å gjøre. Jeg handler som regel alt, og steller det!

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

Det gjør vi begge to :)

Mest jeg da :)

Skrevet

Jeg kjøper (det meste), vasker, tørker og bærer opp på loftet. Mannen min legger det sammen og på plass.

Skrevet

Jeg vasker klærne. Samboern kan evt sette på maskina og bare putte i et håndkle eller noe som er i bruk i det jeg drar på jobb eller noe, men han får ikke sortere klær som skal vaskes selv.

Han er veldig flink å brette klær, flinkere enn meg på det området. Han brette tom truser da vi ble sammen, men det har han nesten sluttet med nå.

Skrevet

Det er stort sett meg, men han er flink til å sette på trommelen, henge opp klær og brette.

Skrevet

Den av oss som har tid gjør det, som med alt annet i hjemmet.

Når det gjelder dere som insisterer å å gjøre alt selv, fordi andre ikke "gjør det bra nok" er jo det helt greit, så lenge dere aldri begynner å klage på at mannen deres gjør for lite i huset...

Skrevet

Det gjør vi begge to. I begynnelsen når jeg traff han vasket han tøyet sitt på en veldig manne måte.. Så etter masse klaging på meg, har han nå blitt super flink til å sortere og vaske tøy, Han kan også brette det sammen og få det inn i skapene. Så vi gjør nok like mye der..

Skrevet

Begge to.Og begge henger opp og legger sammen,men jeg legger de på plass i skapene.

Skrevet

Det er meg. Gjør det meste med klesvasken. Men nå i det siste da vi begge har hatt det travelt så har han lagt i sammen klær på eget intiativ:-9

Men jeg må legge til at jeg foretrekker å sette på vaskemaskinen og henge opp klærne selv.

Skrevet

Hvordan bretter du klærne da?:)

Her vasker vi begge to, men det er stort sett mannen som henger opp til tørk og jeg som tar ned og legger sammen:)

Skrevet

Her i huset har jeg og mannen min hver våres måned å vaske klær (inkl. bretting og legge på plass). Vi diskuterte/krangla mye før om arbeidsfordeling av husarbeidet, og skulle egentlig bare prøve hver vår måned for moro skyld. En del rosa/lyseblå sokker i begynnelsen, men nå etter et par år går det strålende. Verdens beste ordning!!

Blir MYE klesvask med 4 unger i huset, og 2 fulle jobber!

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor anonym 18:15 ?

Skrevet

Stort sett jeg som handler dem inn, samler dem sammen før vask og vasker dem. Samboer'n er flink til å henge opp og så er det jeg som bretter og legger dem vekk.

Han påstår han ikke "kan" vaskemaskinen og en gang vasket han en mørk blå sokk med hvitt laken så det ble lyseblått....selvfølgelig kun for å understreke hvor lurt det var at jeg alltid vasker. (Akkurat som om jeg ikke gjennomskuet den :D) Men greit nok, jeg slipper å vaske gulvet så det går opp i opp...

Skrevet

Jeg er veldig redd for å farge klærne så vasker gjerne flere nesten halve maskiner for å unngå dette. Gjør meg ingenting. Og mest mulig på 60 grader. Sengtøy, håndklær, kluter, vaskefiller, mopper ol går på 90 grader.

Vanlige klær må henges opp pga slitasje og fare for krymping.

I tørketrommelen går alt som går på 90 grader, en del arbeidsklær utenom bukser og nattøyet til barna.

Når jeg bretter klærne bretter jeg dem innover med trykket. Baklommene på jeans og bukser utover, håndklærne bretter jeg bare slik jeg gjør pga at de skal få plass på sine tildelte plasser he he =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...