Fruen i huset Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Har dere forslag på retter der sausen "lager seg selv"? Jeg tenker på typen "alt i en form og hell over creme fraiche (f.eks), dette blir til en deilig saus"-oppskrifter. Alt tas i mot med stor takk!!
Den lille blå smurfen Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Jeg har mye kuttet poteter i skiver, ternet en løk og paprika og litt chili, alt i en ildfastform og stektkjøttdeig med to poser tacokrydder og hatt på toppen. Så heller jeg over 1-2 med fløte og gratinert med ost! Kjempegodt! Et annet alternativ er å steke kylling, bacon og purre og blande med matfløte og en halv dl søt chilisaus. Salt og pepper og drysser peanøtter over før jeg steker i ovnen på 200 gr i 15 min. Kvallgodt og litt 'nytt'
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 300 g røkt kjøttpølse 200 g pasta eller makaroni 1 boks hermetiske maiskorn , liten 1 glass tomatsaus à 500 g 100 g revet hvitost Slik gjør du: 1. Kok pasta og ha dette i en ildfast form. 2. Bland i pølser i skiver og mais. 3. Hell sausen over i formen og bland forsiktig. Strø ost på toppen. 4. Stek i ovn på 200 °C til osten er gyllen i ca 10 minutter. Serveres med brød. Jeg hadde også kjøttdeig og en pakke potetmos oppi. ble kjempe godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå