9nakr Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Slimproppen gikk på onsdag formiddag, og jeg begynte å øyne håp om at noe var i ferd med å skje. Jeg var da 41+5. Samme kveld gikk vannet mens vi moneterte de nye stuemøblene. Riene startet utpå natten og kl 5 tok vi kontakt med føden som sa vi kunne komme innom på en sjekk. Hadde da kun 1 cm åpning og vi valgte å dra hjem. Klokken 8 var riene tettere og jeg var sliten etter å ha kastet opp alt jeg hadde spist det siste døgnet. Vi ble lagt inn og lå først en god stund på en ventestue. Der fikk jeg glukose iv, men ingen smertestillende. Etter jeg fikk tildelt fødestue fikk jeg lystgass og det hjalp masse! Valgte å få epidural i tillegg hadde oxytocin drypp. Det tok sin stund før jeg fikk noen effekt av epiduralen og jeg brukte lystgass for å ta toppene av riene. Dosen ble skrudd opp to ganger. Det viste seg at jeg gikk fra 4cm til full åpning på en time og det var nok årsaken til at jeg følte at epiduralen ikke hjalp 100%. Deretter måtte jeg vente nesten 2 timer før jeg fikk lov til å presse. Jordmor sa at jenta var en stjernetitter, men at det var mulig at hun kunne snue seg på vei ned. Etter å ha presset i 1t prøvde 2 jordmødre å snu henne mens jeg presset. Det klarte de. Deretter stoppet det meste opp. Jeg presset, mens jenta ikke kom videre. Lege ble tilkalt og de bestemte seg for å bruke tang. Fikk lokalbedøvelse og så snart tanga var på plass kom jenta endelig raskt ut. Kl 21 var hun på plass, 3160g, 50cm lang og 35cm rundt hodet. Jeg mistet en del blod og først kl 01 ble vi overført fra fødestua til barsellhotellet. Pappaen var kjempeflink og hjalp meg masse underveis.Vi kom hjem i går og nå koser vi oss masse hjemme alle tre.
LadyBlackJack Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 Gatulerer med Enea. Veldig fint navn ja.
nanomor Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Gratulerer med fødsel:o) Og navnet Enea var jo kjempeflott!
Chidera *tobarnsmor* Skrevet 22. september 2008 #6 Skrevet 22. september 2008 Gratulerer så mye med vesle Enea!
2SønnerSmå Skrevet 22. september 2008 #7 Skrevet 22. september 2008 Gratulerer så mye med overstått fødsel =) Navnet dere har valgt er nydelig og sikkert ikke så mange som skal bruke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå