Gå til innhold

Mandagens middagstråd------->

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var vel en tråd ang fisk en dag tilbake her, da mange skrev at de prøvde/ pleide ha fisk på mandagen.. Stemmer det? Blir det fisk på dere idag?

Jeg har ikke bestemt meg enda. Hvis vi har noe fisk på frysa blir det fisk, hvis ikke blir det nok karbonade deig idag og fisk imorgen.. Når jeg har vært på butikken ikveld..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he så rart. Vi pleier også å ha fisk på mandagene. Men nå har jeg blitt alene i ukene igjen, så jeg vet ikke sikkert hva vi skal ha til middag. Enten fisk eller pølse og potetstappe tror jeg.

Skrevet

Her skal vi ha hjemmelaget fiskegrateng med poteter og revne guleroetter :)

Skrevet

Hm, vi har aldri fisk på mandagene. Den ferske fisken kommer ikke inn før tirdagene her, siden fiskerne har fri på søndag, og ikke får dratt opp noe til butikkene åpner mandag.

Vi skal ha gryterett fra i går i dag:)

Skrevet

Vi skal ha restene fra middagsbesøket i går:)

Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

kylling her :)

Skrevet

Ja, mandag er fiskedag i heimen.. Men denne uken blir det byttet til tirsdag. Skal ha reste lapskaus idag, også blir det laks i mårra.

Skrevet

Ja, i dag er det fiskedag. Vi skal ha fiskesuppe med torsk.

Skrevet

Hjemmelaga "kinamat" :

Stekt fullkornsris, amerikansk grønnsaksblanding, stekt kjøttdeig, og litt reker fra lake. Lager eggerøre og blander sammen med alt.

Serverer uncle Bens sweet & sour saus fra glass til. Mannen i huset liker ikke den sausen, så han får uncle Bens Thai indian saus fra glass til :P Og så har vi rundstk eller nanbrød ved siden av.

Skrevet

Vi har ikke faste fiskedager, men det blir det i dag likevel.

Vi skal ha ungenes favoritt, nemlig laksefilet, grønnsaker og potet.

Egentlig er det min favoritt også, fordi det er så kjempelettvint. Setter ovnen på 225 grader. Langpanne med frosne fiskefileter (smøres med litt olivenolje og litt salt) og en pose brokkoliblanding. Bittelitt ost på toppen. Settes inn samtidig som potetene hives på kok. Så når man å lese 4 bøker eller tegne litt før det er ferdig alt sammen samtidig. Ungene spiser rekordmye grøntfor de dagene vi har dette.

Skrevet

Vi hadde fisk i går. Ble hjemmelaget lapskaus på oss i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...