Gå til innhold

er dette helt rivruskende galt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har jo nå blitt alene med spiren i magen og snuppa mi. har ennå ikke hørt fra bf annet enn at han tar kontakt når han er klar for å snakke (to uker siden han flyttet ut) og derfor er mitt håp om en forsoning så og si ute. så nå tenker jeg på fremtiden.

og jeg har jo lenge ønsket meg å ta en utdanning, skulle begynt i høst men ble samboer og trengte å jobbe litt før vi hadde råd til at jeg studerte, og så ønsket vi jo barn så da ble min utdannelse utsatt noen år.

Men nå er jeg jo igjen alene, og sitter midt oppi salg av leiligheten, det jeg nå lurer på er å flytte fra oslo. har familie i telemark og vet at jeg glatt kommer inn på det studiet jeg vil der, kommer ikke inn i oslo.

MEN min ex har 3 barn fra før her i oslo og er ikke flyttbar, så om jeg velger å flytte nå så er jo det spikeren i kista for oss, pluss at det blir jo endel reise for spiren den dagen samvær skal begynne..

men samtidig så vil jeg jo få meg en utdannelse og en bedre mulighet til å ta vare på barna mine..

tror exen blir rimlig sint om jeg flytter, men kan jeg ta bare hensyn til han og ikke megselv???

rimlig rådvill...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg heier på deg!

Som du sier, hvorfor skal du ta hensyn til han?

Skaff deg en utdannelse, det vil på sikt både du og barna dine tjene på :)

Skrevet

takk.. er veldig i tvil og veldig glad for at ikke leiligheten er solgt enda.. for har jo et håp om at vi kan snakke ut om ting, men det svinner etterhvert som dagene blir borte...og da må jeg jo tenke på fremtiden.. vet familien støtter meg om jeg flytter dit men samtidig så har jeg alle vennene mine her i oslo..

uff ikke lett det her..

Skrevet

Du må passe på å få deg utdannelse slik at du kan forsørge barna dine på best mulig vis. Om mulighetene er best i Telemark så foreslår jeg at du flytter dit, i hvertfall den tiden det tar å bli ferdig med skolen, så får du eventuelt revurdere etter det.

Med tanke på de små er det jo kjedelig å vokse opp borte fra pappaen sin (jeg vet ikke hvor lang tid det tar å komme seg til oslo), men tenk på at de får annen familie som er der for dem i tillegg til deg! Det er kanskje litt mer barnevennlige omgivelser der enn i Oslo også?

Så lenge du legger til rette for at de små skal få besøke og kjenne pappaen sin, tror jeg det er lurt at du tenker på deg selv og flytter "hjem" for en periode i hvertfall.

Lykke til!

Skrevet

om jeg flytter så vil det jo bli at jeg er borte fra oslo i 4 år.. så det erjo lenge da..

og eldste jenta mi er ikke hans, så blir bare den nye spiren som blir samværs barn..

kjenner jo det er rett å flytte for utdannelsens del, men såå feil ifht forholdet vårt som kanskje kunne fått en sjanse og at barnet ikke ser far så mye som jeg ønsker...

crap!! hater den situasjonen her, skulle jo ikke bli sånn...

Skrevet

Når må du bestemme deg? Hvor lang tid har du for å tenke på dette?

Når begynner evt studier? Og søknadsfrister osv? Må det avgjøres i dag?

Skrevet

sånn du har snakket om han angående samvær for hans andre 3 barn virker det ikke ut som han er av den typen som kommer løpende og gir deg hjelp den dagen du står med våken baby for 10 natten på rad.

menn som ikke hjelper til kan man ikke ta hensyn til.

du skal få en baby alene og det er fryktlig lurt og ha familie i nærheten som kan hjelpe deg. selv om jeg generelt sett er fryktelig for at barn skal ha en tett kontatk med far. men da må far også ville det. du kan jo eventuelt flytte nedover når studeiet er ferdig. hva vil du studere?

Skrevet

nei takk gud ingenting må avgjøres idag :)

har ikke solgt enda, så blir ikke aktuelt før jeg må finne et nytt sted å bo.

og innen den tid så håper jeg for guds skyld at jeg har snakket med bf, men jeg er en av de som trenger en plan for fremtiden, ivertfall nå når jeg føler meg så lost... så derfor sitter jeg å lager litt forskjellige planer og tanker, og godt med innspill herifra.

skal jo også gå hjemme et år fra neste vår før jeg skal studere, men orker ikke flytte i barsel tiden, så det blir flytting dit nå eller ikke etter salget.

takker for svar!!

Skrevet

nei han har ikke vist noe tegn nå etter bruddet at han er så interessert i spiren heller.. bruddet kom pga en blødning, og kommunikasjonsvikt rundt den.. og han har per dato ennå ikke spurt hvordan ståa er..

så akkurat nå føler jeg jo ikek at han bryr seg om meg eller babyen, men han er stolt og kan jo hende han sliter mer enn han viser...

og ja jeg kommer nok til å flytte til oslo igjen etter studiet, men det er 4 år borte da..

jeg vil ta sosionom eller barnevernsped.

Skrevet

Utdannelse er svært viktig og penger MÅ man faktisk ha for å leve uansett materialist eller ikke ;)

En utdannelse tar jo ikke såmange år. Kan du ikke flytte tilbake til Oslo når du er ferdig? Eller blir det feil med skolegang for eldstemann?

Har du sjekket mulighetene for å ta det du ønsker over nett eller gjennomfolkeuniversitetet?

Lykke til ;)

Skrevet

eldstefrøkna har begynt på skole der når jeg er ferdig ja.. så det er også en faktor nrå den tid kommer om å flytte tilbake til oslo..

men studiet over nett går ikke, har sjekket det..da må jeg i såfall finne noe annet og det har jeg ikke lyst til.. kan komme inn på deltid i oslo da, men det jeg også tenker er at i telemark har jeg familie OG det er billigere å bo...

Skrevet

jeg skal ta sosionom :) så da blir vi kolegar :)

med mindre du vil jobbe bare med barn så er sosionomutdannelsen mye mer fleksibel ;-)

Skrevet

Får jeg spørre hvor i Telemark det er? er det et sted du kunne tenke deg å bo resten av livet selv? For det spiller vel litt inn også? Dumt å flytte de fra skoler og barnehager etterhvert igjen.

Utdanning er jo kjempeviktig, enig der.

Men jeg er nå såpass at jeg mener dere burde da en seriøs diskusjon på hvor mye han har tnekt å delta før du bestemmer deg. Om han ikke vil ta aktiv del i barnets liv så gjør du som du vil. Om han veldig gjerne ønsker det så må dere nok gå noen runder til.. Syns jeg da.

Og ja, jeg vet det er skikkelig tøft å skulle være den som prøver å¨få til den diskusjonen, men om du lar være er jeg sikker på at det kan bli mye vanskeligere med evt samarbeid seinere. Om det blir aktuelt altså.

Skrevet

du kan jo eventuelt søke deg nedover igjen etter første året. men det erjo ikke så artig og flytte så langt for så lite.

ellers har fredrikstad lavere snitt. men der kjenner du jo ingen

Skrevet

kan ta sosionom deltid på diakonhjemmet her i oslo også, men det er så fryktelig dyrt å bo her, pluss at jeg har ingen avlastning til største her, defor jeg vurderer telemark.

vurderer porsgrunn...

men lille vampyr jeg er helt enig i at en samtale med min ex er veldig avgjørende her, men han skrev uttrykkelig i mailen at han tar kontakt når han var klar, så jeg føler ikke for å ta noen kontakt. har ikke stort å si heller, det eneste jeg vetner på er hans utspill i saken, jeg har sendt han en mail hvor jeg skriver litt av mitt syn, men har ikke fått noen respons, og det er snart en uke siden... men har heldigvis litt tid, for leiligheten min er ikke solgt over natta :)

takk igjen for svar!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...