Gå til innhold

Småirritert:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble i morges stoppet av en av våre naboer som vi har en god tone med. Hun ville spørre om det var vi som hev hageavfall i skogen. Jeg ble svar skyldig og merket plutselig hvordan noe man syntes i utgangaspunktet var greit faktisk var veldig dumt. Så jeg fortet meg å spørre om det ikke var lov og så beklaget jeg på det ytterste og forsikret om at dette ikke ville gjenta seg.

Men så kommer vi til problemets kjerne. Hun forklarte da at ettersom vi bor på et lite sted så blir man holdt et øye med. Det var da noen som hadde klaget til de andre naboene om oss og det var tydeligvis oppstått diskusjoner om at dette måtte bli tatt opp i styret. Det som her irriterer meg er at om folk er missfornøyde, så må det da vel kunne gå an og ta det opp med de det gjelder Det verste som kunne skjedd var at vi ikke var enige og i så fall kunne man tatt det opp videre. I stedet føler jeg nå at vi er uglesett pga av en liten bagatell.

Må rett og slett si at jeg synes det er feigt!!!

Sånn det var godt! Nå har jeg fått blåst ut litt irritasjon:)

Takk for "øret" og evt meninger:)

Hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må si at jeg skjønner irritasjonen. Dessverre er det visst alltid lettere å snakke OM noen enn TIL dem.

Jeg vet ikke hvilke "regler" som gjelder for skog jeg, men hos dere er det jo så masse skog at det ikke kan være et veldig stort problem. Det spørs selvfølgelig hvor mye hageavfall det er snakk om og om det kastes nært andre hus eller der folk går tur. Hva gjør de andre rundt dere da? Har de egen kompostbinge eller hva? Her hos oss kaster naboene hageavfall over gjerdet ned mot togskinnene. Jeg har undret meg med litt rynkete bryn, men ser at de fleste gjør det. Ikke bare verdens mest bråkete og harry nabo ;-)

Skrevet

uff, det er så kjipt med sånne nabolag.... lenge leve kommuniskajson og tydelighet, men nei.... å snakke om er fryktelig mye lettere enn å snakke til, Narvestad lenge leve!

Skrevet

Ja, det skal ikke mye til for å lager intriger i et borettslag..

Jeg skjønner godt at du er irritert over at de ikke har snakket med dere før det ble tatt opp på et styremøte!

Det er kjedelig å vite at man blir snakket om av naboer som ikke har "guts" nok til å ta opp ting direkte med dere.

Skrevet

Den problemstillinge hadde kommet litt brått på meg, vil jeg tro!

Nå må jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke skjønner problemet med å hive hageavfall i skogen... Dere kaster det vel ikke midt på stien, heller - og det er sikkert ikke stor billass vi snakker om. Men noen naboer har altså fått det for seg at sånt gjør man ikke?

Det er normal folkeskikk at man tar sine anliggende opp med den saken gjelder, mener jeg. Og ikke med alle tenkelige andre. Poenget med å bære sitt ærend på bygda må vel være å sanke medhold og stemmer - ikke å få løst noe som helst.

Nå har jeg aldri bodd i borettslag - men jeg har sannelig hatt velforeningen på nakken (den oppsto spontant til min ære).

og nå dør pc'en min så jeg får ikke skrevet ferdig.....

Skrevet

Vi har i tillegg snakket med andre naboer som gjør det samme og har gjort det i årevis. Selv har vi bare bodd her i 1 1/2 år, men tenkt at det var akseptabelt siden fler gjør det. Det var snakk om tre trillebårlass med blomster jord, så noen voldsom skade gjorde det vel ikke. Det som nok var dumt var at det var synlig. Vi hev det i grøftekanten og burde nok godt lenger inn;)

Men i kveld så fjernet vi det rett og slett og så har vi alliert oss med en nabo som sitter i styret. Han skulle foreslå en felles komposthaug for naboene ( om saken blir tatt opp ) for det er jo et problem for alle.

Skulle bare ønske at folk hadde mot og vett til å ta det opp med oss først;) Men den gang ei!

Skrevet

Så kjipt når noen alltid har tid til å se over hagegjerdet til andre og irritere seg over småting!

Å alliere seg med ett styremedlem og finne en felles løsning for alle er jo lurt. Håper at det blir en akseptabel løsning for borettslagsdyret.

Håper at den gode stemningen dere har hatt ved å bo der ikke forsvinner nå da.

Klæm fra

Skrevet

Snakket med denne naboen igjen i morges og spurte henne om hvem det var som klaget. Men da svarte hun med strenge-stemmen at det kunne hun ikke si. Sa da at hun kunne overbringe denne personen en beskjed fra meg og det var at neste gang ville jeg sette pris på om de henvendte seg direkte. Fikk da til svar at det kunne jeg bare glemme. For sånn var folk og sånn ville de alltid være. ( Feige altså!) Det fikk jeg bare akseptere. Men MÅ jeg det? Skal man alltid akseptere at folk behandler en dårlig eller skal man tørre å si i fra. Synes det er en vel lettvint og feig holdning.

Tror nok at denne naboen er vel så irritert som den " påståtte" klageren.

Skrevet

Mulig hun var nesten tøff nok da.... måtte bare skylde på noen andre først...

Skrevet

Å, kjedelig! Håper dere får ordnet det greit til og opprettholder en god tone med naboene. Tenk så mye enklere om folk bare kunne si fra om slike ting istedet for å lage store saker utav det når det ikke er nødvendig!

Folk flest er jo snakkendes til, og ønsker faktisk ikke å gjøre ting som andre oppfatter som dumt, hvis man bare vet om hvilke regler som gjelder...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...