Gå til innhold

Jeg skal til Majorstuaklinikken på UL til Dr.Troll på torsdag!


karamell mamma

Anbefalte innlegg

Nå har jeg nettopp bestillt time hos Dr.Trolle på Majorstuaklinikken... Gleder med masse. På torsdag er jeg 7+1... Jeg gleder meg vanvittig til å se det lille hjertet slå og om alt er ok. Fikk beskjed om at de tok både innvendig og utvendig UL... Jeg kommer til å bli VELDIG mindre bekymret etter den sjekken, selv om jeg ikke har noen grunn til bekymring. Er jo stor sannsynlighet for at alt er fint og flott... Men jeg vil nok også føle at det er mer virkelig, når jeg ser hjertet slå og jeg får bilde av nurket.... Er veldig spesielt å være gravid for første gang. Flere som har erfaring med UL på majorstuaklinikken rundt uke 6/7??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk vært hos Dr. Trolle i dag. Etter mine beregninger er jeg 8+1. Dette kunne UL'en bekrefte. Spiren ble målt til 1,8 cm og hjertet dunket :D Fikk også høre hjertelyden og det ble målt til 176 slag i minutten. Alt så visstnok helt normalt ut! En utrolig fantastisk opplevelse å se den lille, selv om man foreløpig ikke kan tyde så veldig mye. Men svært beroligende å se at hjertet dunket! Vi fikk også med oss et lite bilde - artig.

 

Vi satt opp en ny time i uke 13 - Gleder meg veldig allerede!

 

Gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så koselig!! Nå gleder jeg meg masse... Har du noen plager eller?? Jeg har litt stikkinger og litt trøtt, ellers i fin form.. Blir litt bekymret når jeg ikke merker mer.. Var litt kvalm på fredag, og det var deilig. Da følte jeg meg mer gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke påstå at jeg har veldig mange "plager". Har vært litt uggen / kvalm (ikke kaste-opp-kvalm), litt svimmel, tisser oftere, sover litt dårligere (våkner tidlig for å tisse og greier ikke å sovne igjen), stikninger i siden/lysken/ryggen/livmoren innimellom, og litt ømme og rare bryster. Så det føltes veldig bra å få bekreftet at det er liv der inne.

 

Dr. Trolle var veldig flink og svært pedagogisk i måten han forklarte alt på. Jeg hadde med mannen min, og jeg tror at det ble litt mer "ekte" nå som han fikk se UL. Skal du ha med deg kjæresten/samboeren/mannen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal ha med meg samboeren min. Han gleder seg også veldig! Blir så godt å bare få bekreftet at det er noe der... Blir morsomt å få med bilde da! Jeg kommer nok til å synes dagene frem til torsdag blir LANGE! ;) Jeg tisser også mer enn vanlig, også har jeg begynt å miste så mye hår...

Jeg skal gi deg oppdatering på torsdag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på Majorstuaklinikken, men hadde ul 7+0. Veldig flott å se et bankende hjerte, men "nurket" er jo en overdrivelse, da... det ser ut som en liten bønne... sambo ble litt skuffet over det, hehe. Men det er veldig deilig å bli betrygget om at ting ser bra ut så langt, i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ikke på Majorstuklinikken, men har tatt UL i dag. Etter mine beregninger skulle jeg være 7+2. Fikk se ei lita spire på 11 mm (svarende til 7+1) med hjerte som slo :-) Riktig som det sies over her at det stort sett er en liten klump med hjerte som banker. Men veldig koselig! (Du kan se bildet på profilsiden min. Den runde strukturen til venstre er plommesekken, resten er spira :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med bilde da! Gratulerer! Kjemepfint;)

Tok du utvendig og/eller innvendig UL?? Når jeg bestillte time sa hun at begge deler ble tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nurket er vel en overdrivelse... he he.. Ser nok mer ut som en bønne ja;) Men jeg synes det koselig å se hjertet som banker og at alt ser greit ut. Blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok bare innvendig UL. Trodde det var sånn man kunne se noe så tidlig. Bildet mitt så veldig likt ut som førstegangsgravid77, bare at spiren lå litt lenger til venstre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok kun innvendig, tror ikke de ser så mye utvendig såpass tidlig. Ingenting å grue seg til ihvertfall. Fikk også med videosnutt med hjertet som banker på CD, så gleder meg til samboern kommer hjem og kan se på :-)

 

Lykke til på torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SCHMOOPS - hvor mye betalt du for ultralyden idag og hvor mye skal du betale i uke 13? Skal du på ny ultralyd da eller er det vanlig kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte i går og fikk time på torsdag, så ventetiden er ikke lang!! Har hørt at det ikke er ille med innvendig UL, men jeg kan jo gi deg tilbakemelding etter jeg har vært der på torsdag. Jeg gleder meg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ubehagelig i det hele tatt. Det er en slags tynn stav som de trer på en kondomlignende sak på (av hygieniske grunner) og fører inn. Du glemmer at den er der, for oppmerksomheten er jo rettet mot skjermen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...