Piri Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Og etter september kommer oktober? Så november? Så desember? Da kan det vel ikke være bare litt over 1 mnd til advent? Surrer jeg fælt nå eller er det andre som forvirrer meg? DET STÅR SEPTEMBER PÅ MIN KALENDER!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Nei jeg tror frk hønemor lever litt i fremtiden, måtte jaggu tenke litt jeg også )
Anne-B. Skrevet 22. september 2008 #4 Skrevet 22. september 2008 1 1/2 mnd. Om du regner månedene, så blir det to mnd. Om du regner dagene, så er det litt over en mnd, kun. Advent begynner i nærheten av 1. desember. Et tv-program som går en gang i uken kan sendes to ganger på en uke. Fra en mandag til neste mandag er det en 7 dager, altså en uke.
småen og smulan Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 Er vel strengt tatt hele oktober og hele november pluss slutten av september før advent? Blir vel heller 2 1/2 måned sør dere meg...
Piri Skrevet 22. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2008 HÆ? Oktober er en hel måned. November er en hel måned. Det er den 22 i dag. Altså 9 dager igjen av september. 1. søndag i advent er 30 november. Altså er det 2 mnd og 9 dager til advent. Inkludert i dag.
Sweet caramel Skrevet 22. september 2008 #8 Skrevet 22. september 2008 Oj, la ikke merke til det før nå, skulle stå 2 mnd og 8 dager:-D hihihi, det står september på min kalender også, bare surrer (som vanlig) hehe:-) Sorry for at jeg forvirret deg, Piri:-D SKal IKKE gjenta seg!! (Tror jeg)
Gjest Skrevet 22. september 2008 #9 Skrevet 22. september 2008 Når advent starter kommer helt an på hvilken ukedag julaften faller på. 1 advent er ikke det samme som 1. desember! I år er søndag 30. november 1. søndag i advent. Hvilket vil si at det er 10 uker til advent. Regner man mnd (fra dato til dato) er det 2 mnd, 1 uke og 1 dag igjen. Eller om man vil telle dagene er det 69 igjen :-) Så samme åssen en vrir og vender på det så er det mer enn 1 mnd igjen til advent. Det riktigste blir nok å si at det er like over TO mnd. Heldigvis ;-) (Så terminen min nærme seg i overkant kjapt et øyeblikk!)
Gjest Skrevet 22. september 2008 #10 Skrevet 22. september 2008 Og jeg ser at den innledningen min skurrer litt ... Det er bare når julaften faller på en søndag og julaften og 4. søndag i advent blir den samme at det har noen betydning. Julaften på søndag = 1. søn i advent 3. des. Julaften på man-lør= 1. søn i advent 30. nov. Utover det har ukedagen julaften faller på kun betydning for hvor lang adventstiden blir... Total avsporing, men det er vi vel vant med her inne ?? ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå