Gå til innhold

Kan jeg gi velling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han får grøt frokost og kvelds. Har ikke noe frukt her som han kan få nå, men tenkte kanskje velling?

Hvordan lager jeg det? Bruker maisgrøt og blander i erstatning?

Eller blir det for mye om han skal få det nå i tillegg til grøt frokost og kvelds?

Han får ikke middag enda... 6 mnd gammel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du vel, men er han mer sulten da? Altså at han trenger mer enn det du gir om dagen? Jeg har ikke helt skjønt det med velling jeg. Syns heller barna kan få grøt og lære seg å spise av skje, istedenfor å lage tynn grøt på flaske.. men det er meg.

Skrevet

Du kan godt gi velling (vet ikke hvordan det lages), eller et ekstra grøtmåltid.

Dersom han er sulten nok til et ekstra måltid så er det bare å gi.

I "verste fall" spiser han bare litt mindre til kveldsgrøten, og det har ikke så mye å si så lenge han er mett når han legger seg ;-)

Skrevet

Nå står det faktisk at han får grøt 2 ganger om dagen da gemeni(eller hva det nå var;))..

Skrevet

Ja, jeg vet det mamma2005. Derfor skjønner jeg liksom ikke poenget med velling... Mente det ikke som kritikk, men som et spørsmål nærmest. Er han mer sulten når han får melk og 2 grøtmåltider om dagen? OG jeg trodde velling var mer som en tilvenning til små babyer som ikke spiser fastere grøt enda.. men det er meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...