Gjest Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Da var det sagt og bestemt, jeg gir opp. Kanskje jeg bare må nnfinne meg i at jeg ikke blir mamma, hvertfall ikke med denne gutten. Jeg vil ha barn nå. Er nå det "passer" for meg. Det vil ikke han, han ser for seg barn om 10år.. Da er vi begge over 30. Og jeg har egentlig ingen tro på at det blir barn på oss noen gang. Heldigvis så er ikke barn hele livet. Av mange grunner så vil jeg slutte med ppiller nå. Ikke bare pga at jeg vil ha barn, men jeg føler at pillene ikke er noe for meg, pga bivirkninger, men han nekter totalt at vi skal gå på kondomer, jeg får ikke slutte på ppilen, og han vil ikke engang snakke om det.. Hver gang jeg prøver, så sier han at det ikke er noe og snakke om engang. Jeg er og lei av og få små håp, som blir knust igjen.. (var HI på 1skritt frem, 2tilbake) Det er trist og gi opp, og vet ikke hva jeg vil med dette innlegget heller.. Bare få det ut kanskje.. :s
Anonym bruker Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Kjære deg! nå såg jeg på profilen din at du er faktisk bare 21 år, du har hele livet fremfor deg. vet at alder spiller ingen rolle, men hvem vet, kanskje er han klar om 2 år i stedet for 10 år? Og når det gjelder pillene, så bestemmer du over din egen kropp. Viss han ikke går med på å bruke kondom, så kan det vel til helvete bare være? Da ser du fort hvilken person du er sammen med. Aksepterer han ikke at du vil slutte med pillerene, så er han heller ikke noe å satse på. Ikke diskuter med han,- bare gjør det! Si, at nå har du sluttet på pillen, og det blir ikke tatt flere, så nå får han sørge for prevensjon. Det skal også sies at siden du er så ung, så finner du deg fort en ny og har barn med ham innen denne luringen her er klar... Holdt på å gi opp selv. Satte ned foten og sa at blir det ikke barn nå, så flytter jeg. Og jaggu ble det fart på sakene! Jeg er forøvrig 22 og han 24, så gamle nok er vi uansett.. Hold meg oppdatert på hva du gjør:)
nett85 Skrevet 23. september 2008 #3 Skrevet 23. september 2008 min samboer sa også for et år siden at han ikke var klar i det hele tatt.etter hvert som tida går og han har vendt seg til tanken blir han mer og mer klar.. de trenger bare litt tid for å vende seg til tanken. p pillene er det DU som bestemmer over!
Veslaa Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 hastverk er lastverk... Slapp av! Begynn å pleie deg selv litt.. Gå å tren, ta massage, hudpleie og dra og ta deg ett kveldsbad og badstue om kveldene, og nyt det å være alene! Jeg tror også at man burde la disse stakkars guttene få være litt.. Ikke overmase på dem.. Vil du virkelig ha barn med en som egentlig IKKE vil ha barn nå? Vil du virkelig risikere å presse han inn i noe som han rett og slett ikke føler seg klar for? Tenk hvis noen hadde stilt ett sånn press på deg, på noe du ikke var klar for..........!?!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Helt uenig i det veslaa skriver! Hvorfor i helvete må vi jenter vente på at mannen kal bli klar?? Det er blodig urettferdig at noen av oss faktisk må vente flere år før mannen blir klar. Det er enkelt å si: begynn å pleie deg selv litt. noe så tåpelig.. er man klar for barn, så er man klar for barn. Ønsker man barn, så er man også over den epoken at man ikke trenger å være alene lenger. Du vet nok ikke helt hva du prater om her... så spar oss får slikt vås heretter!
-Mariposa- Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Blodig urettferdig ja... men hva skal vi gjøre da? Presse mannen til å ha et barn han ikke vil ha? Har hørt tusen historier om det, og de fleste ender opp med en alenemor... Jeg har venta i snart 3 år, og jeg kjenner at når han endelig blir klar vil det være SÅ verdt å ha ventet på!!
Veslaa Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Noe så egoistisk, og ikke tør du være annet enn anonym heller.. Synes egentlig ikke annet enn synd på deg! Og det værste av alt er at jeg synes synd på barna, som blir resultater av ungdom som ikke er modne nok til å vente på at barnet skal få vokse opp med en far engang. Jeg sier ikke at man skal legge alle planer på hylla. For jeg er nemlig også en av dem som har mast meg grønn innimellom, men etter en lengre prat med min samboer så klarte jeg å se også hans side av saken, som faktisk er 50% av det å lage ett barn, og dersom du driter i hva han mener, Burde du VIRKELIG drite i å få ett barn med han også! Egoistisk og feig!
Veslaa Skrevet 25. september 2008 #8 Skrevet 25. september 2008 Over epoken å være alene? Beklager at jeg spør, men får du ett barn for å slippe å være alene burde du skaffe deg en hamster og kanskje oppsøke annen hjelp! Mener ikke å være brå her, men jeg får helt sjokk når jeg hører sånt! Er man ikke mer moden enn det her kan man vell ikke være spesielt moden for å få ett barn!
Veslaa Skrevet 25. september 2008 #10 Skrevet 25. september 2008 Takk! Godt å høre.. *lettet over at ikke alle tenker sånn*
Gjest Skrevet 26. september 2008 #11 Skrevet 26. september 2008 Jepp.. Dette innlegget mitt ble nok skrevet i frustasjon og litt sinne, kanskje litt pms også.. :s Først vil jeg bare si at jeg fremstilte samboer som en dritt.. Selvsagt har ikke han noe med hva prev jeg går på. Og jeg styrer jo selv om jeg vil bytte eller ikke. Han vil ikke bruke kondom.. Så prev må brukes.. Han vil ikke slutte med prev, jeg vil.. Men han får selvsagt viljen sin.. Jeg vil jo ikke tvinge barn på han. men jeg kunne ønske at han faktisk ville.. Er vel det som og er litt sårt.. Han vil jo ikke.. Jeg vil, men ikke han.. Vet at vi er unge og alt sånn, men den følelsen er ikke god uansett. Prøver og ikke mase om dette på han, men det er ikke lett.. Og føler meg alene med disse følelsene og..
BabyPeach Skrevet 15. oktober 2008 #12 Skrevet 15. oktober 2008 Min mann ville da vi var på din alder ALDRI NOENSINNE ha barn. Sterkt politisk mot det, sterkt mot å miste friheten over å bestemme hva man ville- og sannsynligvis full av angst for hvordan det ville vært. Jeg ville heller ikke på den tida, men har hele veien vært klar på at en dag vil jeg ha barn. Gjennom årene ( vi er nå 26) har det justert seg selv og jeg er nå planlagt gravid Tror den epoken er veldig vanlig for mange mannfolk jeg, og de aller fleste endrer faktisk mening etterhvert. Når det gjelder prevensjon hadde jeg sjekket ut andre alternativer om bivirkningene er plagsomme. P-plaster, p-ring osv har mindre hormoner og ofte også mindre bivirkninger.
!!!! Skrevet 22. oktober 2008 #13 Skrevet 22. oktober 2008 Den som venter på noe godt...... venter ofte for lenge. De som tror at en mann som venter kjempe lenge med å bli klar ikke kan svikte på lik linje med andre etter at valget er tatt tar feil. Ofte er det heller en indikasjon på at de lar seg overtale med tid. Eller føler at klokken tikker i forhold til idealfamilien. I tillegg til dette får dere det til å høres ut som om det å være alenemor er en skjebne verre en døden for barnet. Men Når det er sagt. Hvorfor tvinge noen til å bli far når det er mange menn der ute som vil nøyaktig det samme som deg, nemlig å stifte familie. Tror kanskje det er lurt å bestemme seg selv for når grensen går. Så får man bytte partner når deadline er nådd. Lykke til.
Haugtussa82 Skrevet 23. oktober 2008 #14 Skrevet 23. oktober 2008 Vil bare si at hvis du ikke vil gå på pillen eller annen hormonell prevensjon, bør du skaffe deg en PFC (pearly eller ladycomp). Da har du prevensjon uten noen bivirkninger eller hormoner, samtidig som du kan bruke den til å øke sjansen for å bli gravid når tiden er inne for det. Helt genialt! Jeg har nylig begynt med Pearly (tok 2 1/2 mnd fra jeg sluttet med p-plasteret til jeg fikk tilbake mensen) og jeg stortrives med den. www.pfc.no
Miss Misantrop Skrevet 25. oktober 2008 #15 Skrevet 25. oktober 2008 Kjære Veslaa. Hvis du tror massasje og hudpleie kan hjelpe på behovet for å få barn tror jeg det er du som bør skaffe deg en hamster. Kan du fortelle meg hvorfor vi får barn? Er det ikke altid et egoistisk motiv? Ønske om å aldri være alene, ønske om å vidreføre sine gener står sentralt i mitt verdensbilde. Hvis jeg ønsket å redde verden ville jeg ha åpnet mitt hjem for fosterbarn eller adoptert barn i stede for å ha et barn av eget kjøtt og blod. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du er så eitrande sint på HI. Hun har ikke tenkt å lure noen. Hun bare ønsker å lufte tankene sine og definere hvor hun skal sette grensen for seg selv. Det er faktisk hun som bestemmer hvor store og hvor mange kameler hun vil svelge. Det skal også litt mere en et par paragrafer til for at du skal kunne avgjøre at HI ikke er egnet til å få barn. Det er faktisk ganske alvorlig å stemple et menneske som uegnet til å bli mor.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 24. februar 2009 #16 Skrevet 24. februar 2009 Er enige med veslaa her oppe at man skal ikke tvinge mannen til noe han ikke vil! Nå må jeg si at jeg oppfattet ikke at veslaa var sint på HI, for HI nevnte jo ikke noe om at hun ville lure gubben! Skjønner at HI vil ha barn nå, men er jo ikke noe tragedie om hun må vente noen år! Var klar jeg også med å få barn når jeg var et par og tjue år, men passet ikke så bra med partneren jeg hadde på den tiden. Nå er jeg gravid, og med en mann som ønsker dette like høyt som meg! Det å få barn er også en menneskerett...
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 24. februar 2009 #17 Skrevet 24. februar 2009 det siste jeg skulle skrive var at det å ikke ville ha barn er også en menneskerett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå