lilleklompen *ganske klar* ;) Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Noen som vil dele en enkel oppskrift som småttingene kan spise?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Vet ikke hva du mener med småttingene.. hehe.. Men jeg pleier og bare og blande litt som det passer seg.. Karbonade eller kjøttdeig.. 1 egg.. LItt mel og salt og pepper samt muskat.. Muskat må jeg ha i kjøttkakene mine.. Litt knust løk er også godt og blande i.. Blir deigen litt for fast så sper jeg med litt melk til den blir passe.. =) Skal du servere til de små kan du jo bare droppe saltet og løken kanskje!?!? =)
~Roskva~ Skrevet 22. september 2008 #3 Skrevet 22. september 2008 Jeg lager kjøttboller slik: 1 pk kjøttdeig 1 pk kjøttdeig av svin 200g brødsmuler salt pepper timian revet parmesan etter smak (jeg bruker masse!!) Bland alle ingrediensene med hendene. Trill små boller av farsen (jeg bruker måleskje på størrelse med 1ts for å få lik størrelse). Legg bollene på stekeplate og bak i ovnen på 225 grader i ca ti minutter.På denne måten bruker du mindre fett enn ved å bruke stekepanne, og så er det lettere. Det blir mange kjøttboller av en sånn oppskrift, så vi pakker dem i porsjonsposer og fryser ned til senere kjappmiddager.
lilleklompen *ganske klar* ;) Skrevet 22. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. september 2008 tusen takk begge to =) da har jeg litt å gå på
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 22. september 2008 #5 Skrevet 22. september 2008 kjøttkaker: 2 pk kjøttdeig 3-4 ss potetmel /maizena spe med melk til passe konsistens pepper, salt og ingefær ville laget litt uten særlig krydder i til småttisene, og med til de voksne;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå