Gå til innhold

All bevegelse er vel liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For jeg kjenner ikke alltid harde spark lengre, men mer åling, og "kraslinger". Av og til kjenner jeg det ikke før jeg tar meg selv på magen.

Er det likevel normalt? Kan det hende at ungen bare ligger med hodet innover og sparker der jeg ikke kjenner den ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noen vitenskapelig forklaring, men jeg håper det er normalt for det er akkurat slik jeg har det.

Jeg er i uke 27, og for det meste kjenner jeg bevegelsene som leamus. Også kommer det noen skikkelige spark når jeg legger meg ned for å slappe av.

Jeg kjenner bevegelsene best når jeg er på gravid-yoga og driver med avspenningsdelen.. da virkelig spenner h*n til :)

Skrevet

Ungen er jo fortsatt ganske liten, så er godt mulig den ligger og sparker mot ryggen din....

Men ring heller føden og be om en sjekk enn å gå og bekymre deg hvertfall! :)

Skrevet

Det tror jeg er helt normalt. Har det akkurat på samme måte, og har vært endel tråder om dette på 3.tri. i de siste...

Jeg er i uke 32 nå, og det har vært slik en stund. Kjenner sjeldnere de harde sparkene, kjenner mye mer romstering. Kjenner at hun beveger seg der inne, uten at hun direkte sparker. Bevegelsene er mye seigere, og svakere. Helt naturlig, siden det er mindre plass å boltre seg på, og de små har ikke like god plass til å "ta fart" når de sparker;)

Kjenner også ofte spark utenpå magen, uten at jeg kjenner det inni...

Pratet også med lege om dette, og alle bevegelser er liv! Men, blir det brått variasjoner i et vanlig mønster, bør man ta kontakt med lege/fødeavdeling for sjekk...

Kan ha mye å si hvordan de ligger, ligger de med ryggen ut og sparker innover vil vi kjenne det mye svakere...

Men er du bekymret, er det bedre å ta kontakt en gang for mye enn en gang for lite...

Skrevet

Også er det viktig å huske på at alle babyer er forskjellige. Du må lære din baby å kjenne, og ikke sammenligne den med hva du leser her inne eller tidligere svangerskap.

Jeg har stresset litt med dette, da det virker som om alle her inne har turbobabyer som sparker villt døgner rundt, og det nærmest kommer armer og bein gjennom magen, brist i ribbein osv.

Ikke alle babyer er så aktive. Min er ikke det. Hun er nok en rolig liten frøken, og mange dager er hun veldig stille, for så å være ganske aktiv (etter min målestokk), også er hun rolig igjen... Men så lenge jeg kjenner bevegelser og liv som jeg pleier, så får jeg bare være glad jeg får nattesøvnen min og får ha ribbeina mine i fred;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...