Sweet caramel Skrevet 22. september 2008 #1 Skrevet 22. september 2008 Er det noen av dere jenter som har vært der, og kan komme med tips til hva vi kan se, hvor vi kan gå, spisested, osv?
Gjest Skrevet 22. september 2008 #2 Skrevet 22. september 2008 Å, jeg elsker Berlin, har bodd der noen år. Av ting å se vil jeg anbefale: - Checkpoint Charlie-museet. Ligger i Friedrichstrasse, ikke så langt fra Brandenburger Tor. Museum som viser tiden da Berlin var delt. - East side gallery. Der står en lang del av Berlinmuren. Ligger ved Ostbahnhof. - DDR-museum (hvis det fortsatt er der) Ligger ved en bro som går til museumsøya. Viser hvordan dagliglivet var i DDR. - Dra opp i TV-tårnet på Alexanderplatz. Fabelaktig utsikt over byen. Shopping: Kommer an på hva dere liker. Det største handlestrøket er Kurfürstendamm. Masse butikker, mye merkeklær. I de østlige bydelene ,særlig Prenzlauer Berg og Mitte, ligger det masse kjekke småbutikker, second-hand-butikker, og lokale klesdesignere. Hackescher Höfe, ved Alexanderplatz,er et artig strøk også. Det som er så gøy med Berlin er at det er ikke et sentrum, men mange små, som har sine egne særpreg. Jeg liker best Mitte og Prenzlauer Berg. Litt alternativt, kanskje. Det er overalt kjekke utesteder og restauranter. God tur:-)
Sweet caramel Skrevet 22. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2008 Tusen takk! Jeg skal sende dette til de andre som jeg skal dra med, ingen av oss har vært der før, så greit med slike tips:o) Igjen, tusen takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå