Gå til innhold

1 svangerskapskontroll... Hva blir gjort på den???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd og få tak i helsehuset i 20 min nå på tlf. For kom plutselig på at jeg skal jo ikke føde på det sykehuset som legen antar at jeg skal føde på... Han nevnte ikke hvilket han sendte ultralydpapirene til,, Men regner med at han sender feil siden jeg ikke nevner det...

Men er det slik at legen vanligvis pleier og spørre hvilken sykehus du vil være på?? At han kjenner på magen hvor livmoren ligger?? At de prøver og finne hjertelyden med doppler.. jeg er 10+1 forresten.. Mener og huske at forrige svangerskap så sjekket legen dette., Men kan hende jeg surrer...

Videoannonse
Annonse
Gjest det spirer og gror - FØDEKLAAR
Skrevet

vet ikke hvordan det er med sykehuset, her jeg bor har vi ikke så mye valg..

men legen kjenner på livmor hvor langt du er på vei og estimerer når du bør dra til jordmor første gang. legen sjekker ikke hjertelyden.. tror ikke den kan høres så tidlig heller... jeg fikk først høre den da jeg var 15 uker på vei.

Skrevet

Har vært der i dag... Legen kjente ikke på magen i det hele tatt.. Mente bare at forrige gang så sjekket de hvor livmoren lå hen.. At de kjente etter den.. Men nå så sjekket han ingenting med magen..

Skal jo ikke tilbake til han før i uke 24.. Eller altså om 14 uker blir det vel.,,,

Skrevet

Skal du føde på et annet sykehus enn det du hører under må du selv si ifra til legen.

Ellers klemmer de verken på magen eller hører etter hjertelyd på første kontroll. Dette er for tidlig ennå.

På første kontroll skal de bare fylle ut papirene, ta blodprøve, sjekke blodtrykk og tisseprøve.

Skrevet

skal du ikke på kontroll hos jordmor da?

Skrevet

Nei jeg vet ikke.. Jeg skal ringe til helsehuset og høre hvordan det er.. Jeg kunne velge og bare gå til jordmor også.. Men han sa at neste time er ultralyd i uke 16.. Om 6 uker også sa han ikke noe mere.. Fikk ikke noe ny time eller beskjed om når neste var..

Skrevet

men de har sikkert jordmor på dette helsehuset også (?) jeg synes i alle fall det er mer betryggende å gå til kontroll hos jordmor enn lege.. men dette får du jo vite hvis du snakker med dem... =)

Skrevet

Nei de har ikke jordmor på det helsehuset.. Da må jeg til helsehuset som ligger litt lengre borte., Det som eventuelt er dumt da er at jeg må først til legen min og ta blodprøver også må jeg videre til jordmor.. Pga jordmoren og legen ikke er på samme sted.. Men jeg går nok bare til legen tenker jeg.. Pga det er gåavstand fra her jeg bor.. Og til jordmoren må jeg ta buss eller gå et stykke..

Jeg venter til ca uke 21 eller noe tenker jeg.. Også ringer jeg eventuelt ned og hører når neste time egentlig skal være.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...