Gå til innhold

Gran eller plasttre til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Edelgran, engelmannsgran, vanlig norsk gran eller kanskje plasttre?

Selv kjøper jeg alltid edelgran, synes det er penest og drysser minst :-)

Lukter ikke ikke godt som vanlig gran, men..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir nok edelgran eller vanlig gran her i huset. Ikke noe plasttre vertfall!!

Skrevet

Vi har hatt plasttre de åra vi har bodd sammen, men i fjor stod det på halvt hold.. Så i år blir det nok et ordentlig tre..

Regner med det blir Edelgran =)

Skrevet

vi har alltid hatt edelgran.. men i år skal jeg ha vanlig gran.. kjøpte meg nye fine julretrelys i fjor.. sånn "netting" og det passa ikke helt på eddegrana gitt... :o/

Skrevet

Har et kjempeflott uekte edelgran tre, er kjempefornøyd!!

Men.... har dette pga barn som er hyperallergisk, så....

Skrevet

Vi har vanvlig norsk gran.Blir ikke jul uten granduft i huset:-)

Skrevet

Vanlig norsk gran, for jeg synes det ser best ut. Gir blanke i om det drysser litt (har aldri hatt særlig problemer med det), har da støvsuger ;-)

Skal ikke ha plasttre i hvertfall.

Skrevet

Edelgran:o)

Åååh, får nesten julestemning av alle disse juletre innleggene! Gleder meg til desember, er en utrolig koselig mnd:o)

Skrevet

Jeg også :-) Dette blir første jul med barn, gleder meg til å våkne på mørke morgener og tasse ut i stua til tent juletre og stjerne i vinduet. Samboeren min skal ta seg tre ukers juleferie, så blir en ordentlig hjemmekosejul!

Og NRK skal sende Jul i Skomakergata!

Herrejemini, som jeg gleder meg!

Skrevet

Edelgran.

Skrevet

Edelgran, absolutt - penere + drysser mindre. Men jeg syns deter nydelig med vanlig norsk gran hos mamma - lukter litt bedre og er liksom litt mer tradisjon :o)

Skrevet

Her er det bare edelgran som teller! Treet er finest, og det drysser ikke.

Kjøpte et år vanlig gran, men det drysset altfor mye!

Hadde det vært opp til sambo hadde vi hatt plast, men det er ikke aktuelt. Så jeg har sagt jeg skal ta meg av arbeidet med juletreet. Han blir gjerne med å finne treet, han har snakket om å dra ut i skogen og hugge et selv, det gjorde han med faren da han var liten. Men jeg tar det altså ned, og hugger det til ved.. og det gjør jeg med glede:-)

Nå er han bare hjemme annenhver jul, så det begrenser seg litt for hans del..

Skrevet

Så NRK skal sende skomakergata?? Jippppiiii!!!!! Den beste julekalender serien, absolutt!!! :-D

Gleder meg!!! :o)

Skrevet

Edelgran=) Bruker lang tid på å bestemme meg hvert år, for treet skal være perfekt!

Skrevet

Her i huset har vi en merkelig tradisjon. Dagen før lille julaften står alt på hodet her. Da stapper mannen ungene i bilen og drar for å plukke juletre. HELE dagen tar det, slik at alt som skal ordnes her hjemme faller kun på meg. Pussig.....

Når de dar kommer hjem rødkinnet og smørblide har de med seg det styggeste juletreet du kan tenke deg. Blir bare styggere og styggere for hvert år. Jeg blir selvfølgelig veldig skuffa.

Så da må de storme avgårde igjen i otta på lillejulaften igjen for å plukke et nytt, fint tre til mamma. Hvilket også tar hele dagen.

Så her i huset er det nyplukka gran fra egen skog:)

Skrevet

Nå er det litt tidlig med juledebatt da....

Men her i huset er det Edelgran! :-)

Skrevet

http://www.nrk.no/nyheter/1.6141148

ser ikke ut til at det blir jul i skomakergata.

her i huset er det vanlig gran,eller muligens edelgran,kommer ann på hva vi synes er finest i fasong når vi skal kjøpe tre,eller om vi går ut i skogen til mine foreldre og finner et der...

Skrevet

nei ... NRK SENDER JUL I BLÅFJELL

dette har vi fått på mail da vi på nettby spuurte etter jul i skomakergata fra nrk

Skrevet

Det er KUN gran som gjelder her i huset, aldri om det kommer et plasttre over dørstokken!!!!!!!!!!!!!

(hvis ikke noen av ungene blir allergiske da, men det er eneste unntak)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...